S&P: nem változik a DT - és így a Magyar Telekom - besorolása és kilátása
A S&P hétfői londoni közleménye szerint mindazonáltal nem változik a DT negatív kilátással nyilvántartott "A mínusz" szintű hosszú futamú, és "A-2"-es rövid távú adósi besorolása. A hitelminősítő szerint jóllehet a német távközlési vállalat új EBITDA-előrejelzése keményebb működési környezetre utal, a kumulatív szabadkészpénz-likviditás - amely tavaly 5,5 milliárd euró volt - valószínűleg jórészt változatlan marad.
A Standard & Poor's - alig burkolt leminősítési figyelmeztetésként - hozzátette azonban, hogy ha a Deutsche Telekom meg akarja őrizni az elsőrendű "A" kategóriás adóskockázati besorolásnak megfelelő pénzügyi kockázati profilját, fontos, hogy stabil működési teljesítményt, működési rugalmasságot és szabadkészpénz-képzési kapacitást mutasson.
Az S&P tavaly szeptemberben rontotta az addigi stabilról leminősítést valószínűsítő negatívra a Deutsche Telekom és magyarországi stratégiai érdekeltsége, a Magyar Telekom cégadósi besorolásának kilátását, a német cég vártnál nagyobb amerikai mobiltelefon-piaci beruházásaira, valamint a visszavett tavalyi és 2007-es előrejelzésekre hivatkozva.
A S&P, amely hagyományosan együtt mozgatja a két cég adósosztályzatait és azok kilátásait, akkori londoni közleménye szerint megerősítette a DT és az Magyar Telekom egyaránt elsőrendű "A mínusz" hosszú távú kockázati besorolását, de megjegyezte, hogy ez az onnan számított 12-18 hónapban egy fokkal romolhat, ha a német anyacég nem tudja mérsékelni a befektetések pénzügyi hatását.
A Magyar Telekom kilátásának negatívra rontásáról külön kiadott szeptemberi londoni elemzésben az S&P azt írta, hogy az a magyar cég többségi tulajdonosának, vagyis a Deutsche Telekomnak a kilátásrontásával volt összefüggésben. A DT 59,2 százalékos tulajdonosa a magyar távközlési szolgáltatónak, ami erőteljesen összekapcsolja a két cég besorolását, állt a jelentésben.
A Standard & Poor's akkori londoni elemzésben is megerősítette azt a már többször kifejtett álláspontját, hogy a Magyar Telekom mindenkori besorolásában továbbra is tényező lesz a DT-tulajdonlás, és a magyar cég adósosztályzata a német anyavállalatéval összhangban fog mozogni mindaddig, amíg a Magyar Telekom a Deutsche Telekom működési és pénzügyi támogatásban részesülő, stratégiai fontosságú befektetésének számít.
A Magyar Telekom "A mínusz" besorolása a Standard & Poor's listáján egy fokkal meghaladja a szuverén magyar devizaadósságra a tavaly júniusi leminősítés óta érvényben tartott - december óta stabil kilátású -, már csak közepes befektetői "BBB plusz"-t.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- A Magyar Telekom refinanszírozza 34 milliárd forintnyi hitelét
- Magyar Telekom: további integráció
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
- Magyar Telekom: opciólehívások saját részvény állományból
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.