Vizitdíj automata: csak fizető állomás vagy betegirányítás?
forrás Prim Online, 2007. február 2. 16:05
2007. február 15-től lép életbe a 300 forintos vizitdíj, az ország minden rendelőjében, a fekvőbeteg intézményekben pedig bevezetik a kórházi napidíjat. Az így befolyt összeg az intézményeknél marad, a szakrendelők és kórházak érdekeltek abban, hogy hosszú távú és költség-hatékony rendszert építsenek ki. A vizitdíj beszedésének adminisztrációja kötelező, de célszerű volna erre is olyan, komplex informatikai megoldást találni, amely nemcsak a díjak beszedését, hanem a betegellátást ill. a betegirányítás automatizálását is támogatja. Egy ilyen átfogó megoldást kínál az egészségügyi piac három szereplője a Meditcom, a Medical Systems Hungary és a Patient Media szakértő csapata.
A megoldás segítségével az automata nem csupán egy befizető állomás funkciót lát el, hanem integrálja a betegirányítási, a betegbehívó, a tájékoztatási és az elszámolási rendszerek működését, biztosítva ezáltal a gyorsabb és hatékonyabb betegellátást. A vizitdíj betegekre nehezedő terheit azáltal enyhítheti, hogy a betegek egy olyan szolgáltatást vehetnek igénybe, amely csökkenti a várakozást, és gördülékennyé teszi a betegek ellátásának adminisztrációját.
Dr. Zsolnai Gábor, a Meditcom Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a szakmai rendszerrel történő adatcserének köszönhetően, az ellátó személyzet mentesül a vizitdíj és egyéb fizető szolgáltatásokkal járó adminisztrációs terhektől. A komplex rendszer megoldja az OEP jelentési kötelezettségek egyszerű elkészítését, elvégzi a betegek azonosítását, a betegek megjelenési adatai már ekkor rögzülnek az orvos-szakmai rendszerben. A betegirányító funkció pedig automatikusan menedzseli az egyes szakrendelések várólistáját és az információkat továbbítja a kijelző rendszerre.
Az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézetben már sikerrel tesztelték ezt az integrált vizitdíj-automata működését, Dr. Czermann Imre, az intézmény informatikai és módszertani osztályvezetője elmondta, hogy a vizitdíj automataigényét a kényszer szülte az OBSI-ban. „Az ötlet nem előzmény nélküli, hiszen a kontroll vizsgálatra érkező betegeink részére évek óta működik egy érintőképernyős, vonalkód leolvasó munkaállomás, mely egyszerűsíti a bejelentkezést. Évente 50 ezer friss sérültet látunk el, az ambuláns orvos-beteg találkozások száma 260 ezer körüli, az osztályainkon töltött "vendég-éjszakák" száma 100 ezer körüli érték.”
A szakember hozzátette, hogy naponta előfordul, hogy külföldi sérültek forintban, valutával vagy bankkártyával fizetnek, ilyenkor mindig feltorlódik a sor a kartonozó ablaka előtt. A vizitdíj bevezetése kapcsán folyamatosan pénz is kell majd kezelnie az intézménynek, mely minimum 5 új munkaerőt igényelne. Dr. Czermann Imre kiemelte, hogy egy automata valószínűleg nem lesz elegendő, de a tapasztalatok értékelése után a rendszerrel összeköthető egyszerűsített változat kifejlesztését is tervezik. Nagy előrelépés lesz, ha TAJ számok on-line ellenőrzése is megoldódik. Végül hozzátette: „Az automata egy eszköz arra, hogy a betegek irányítása gördülékenyebb legyen, így az irodai munka helyett a gyógyítással foglalkozhassunk. Számítunk a betegeink érthető indulataira is, ezért szerencsés, hogy egy masszív gép áll az előcsarnokban, így talán csökkenthető a feszültség a kartonozó pult körül vagy a rendelőkben. „
A MedSys 8 automata alkalmas az előírt vizitdíjak, kórházi napidíjak és egyéb fizető egészségügyi szolgáltatások díjainak automatikus befizettetésére, ezen túlmenően sorszámozott jegykiadásra, betegirányításra, betegtájékoztatásra és elektronikus kommunikációra az orvosszakmai rendszerekkel. A berendezés lézeres vonalkód- és chipkártya-olvasóval is rendelkezik, amivel a betegek azonosítása, jogosultsági szintjük ellenőrzése, a látogatási statisztikák is megvalósíthatók.
A vizitdíj befizetését a gazdasági rendszer is automatikusan regisztrálja, bevételként lekönyveli és valós pénztári bizonylatot, azaz számlát bocsát ki. A gazdasági rendszer ezen funkciója a medikai rendszerből is indítható, illetve gazdasági rendszer illesztés hiányában a medikai rendszer önmagában is képes nyugta előállítására. Az automata által kiadott befizetési bizonylat egyben a behívó-sorszám ellenőrző nyomtatványa is. Ennek hátterében működik a Meditcom-betegadminisztrációs rendszerrel összekapcsolt PatientMédia beteg-behívó és információs modul. Ez kezeli a betegek várólistáját és kijelzőkön megjeleníti a sorszámokat, a várakozási időben pedig hasznos egészségügyi, intézményi információkat közvetít a betegek felé.
Dr. Zsolnai Gábor, a Meditcom Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a szakmai rendszerrel történő adatcserének köszönhetően, az ellátó személyzet mentesül a vizitdíj és egyéb fizető szolgáltatásokkal járó adminisztrációs terhektől. A komplex rendszer megoldja az OEP jelentési kötelezettségek egyszerű elkészítését, elvégzi a betegek azonosítását, a betegek megjelenési adatai már ekkor rögzülnek az orvos-szakmai rendszerben. A betegirányító funkció pedig automatikusan menedzseli az egyes szakrendelések várólistáját és az információkat továbbítja a kijelző rendszerre.
Az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézetben már sikerrel tesztelték ezt az integrált vizitdíj-automata működését, Dr. Czermann Imre, az intézmény informatikai és módszertani osztályvezetője elmondta, hogy a vizitdíj automataigényét a kényszer szülte az OBSI-ban. „Az ötlet nem előzmény nélküli, hiszen a kontroll vizsgálatra érkező betegeink részére évek óta működik egy érintőképernyős, vonalkód leolvasó munkaállomás, mely egyszerűsíti a bejelentkezést. Évente 50 ezer friss sérültet látunk el, az ambuláns orvos-beteg találkozások száma 260 ezer körüli, az osztályainkon töltött "vendég-éjszakák" száma 100 ezer körüli érték.”
A szakember hozzátette, hogy naponta előfordul, hogy külföldi sérültek forintban, valutával vagy bankkártyával fizetnek, ilyenkor mindig feltorlódik a sor a kartonozó ablaka előtt. A vizitdíj bevezetése kapcsán folyamatosan pénz is kell majd kezelnie az intézménynek, mely minimum 5 új munkaerőt igényelne. Dr. Czermann Imre kiemelte, hogy egy automata valószínűleg nem lesz elegendő, de a tapasztalatok értékelése után a rendszerrel összeköthető egyszerűsített változat kifejlesztését is tervezik. Nagy előrelépés lesz, ha TAJ számok on-line ellenőrzése is megoldódik. Végül hozzátette: „Az automata egy eszköz arra, hogy a betegek irányítása gördülékenyebb legyen, így az irodai munka helyett a gyógyítással foglalkozhassunk. Számítunk a betegeink érthető indulataira is, ezért szerencsés, hogy egy masszív gép áll az előcsarnokban, így talán csökkenthető a feszültség a kartonozó pult körül vagy a rendelőkben. „
A MedSys 8 automata alkalmas az előírt vizitdíjak, kórházi napidíjak és egyéb fizető egészségügyi szolgáltatások díjainak automatikus befizettetésére, ezen túlmenően sorszámozott jegykiadásra, betegirányításra, betegtájékoztatásra és elektronikus kommunikációra az orvosszakmai rendszerekkel. A berendezés lézeres vonalkód- és chipkártya-olvasóval is rendelkezik, amivel a betegek azonosítása, jogosultsági szintjük ellenőrzése, a látogatási statisztikák is megvalósíthatók.
A vizitdíj befizetését a gazdasági rendszer is automatikusan regisztrálja, bevételként lekönyveli és valós pénztári bizonylatot, azaz számlát bocsát ki. A gazdasági rendszer ezen funkciója a medikai rendszerből is indítható, illetve gazdasági rendszer illesztés hiányában a medikai rendszer önmagában is képes nyugta előállítására. Az automata által kiadott befizetési bizonylat egyben a behívó-sorszám ellenőrző nyomtatványa is. Ennek hátterében működik a Meditcom-betegadminisztrációs rendszerrel összekapcsolt PatientMédia beteg-behívó és információs modul. Ez kezeli a betegek várólistáját és kijelzőkön megjeleníti a sorszámokat, a várakozási időben pedig hasznos egészségügyi, intézményi információkat közvetít a betegek felé.
Kapcsolódó cikkek
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- Lakossági légszennyeződés-előrejelzés Londonban
- Magzati szívmonitoring a Pannontól
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
- Ingyenes elektronikus Braille szolgáltatás vakoknak
- Vizitdíjfizetés mobilon bankkártyával
- Színérzékelési fogyatékosságot szimuláló EIZO monitorok
- Tajvani baktériumgyilkos egérperifériák a Smarttól
- orvosiszotar.hu: 150 000 keresés, új portál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39