A mobilkommunikáció forradalmasítja India fejlődését
A Nokia vállalati kapcsolatokért és felelősségvállalásért felelős ügyvezető alelnöke, Veli Sundback elmondta: "Indiában elképesztő ütemben növekszik a mobiltelefon-tulajdonosok száma. Az újonnan felfedezett mobilitás egyértelműen jelentős mértékben hozzájárulhat a társadalmi-gazdasági fejlődéshez, mi pedig átérezzük a fejlődés kulcsszereplőjeként viselt felelősségünket. A tanulmány több éves munkán alapul, amelyet a Nokia az Indiához hasonló fejlődő piacokon végzett azzal a céllal, hogy megértsük, hogyan válthatjuk valóra a technológiához és annak előnyeihez való egyetemes hozzáférésre vonatkozó célkitűzéseinket."
Dr. Aditya Dev Sood, a tanulmány szerzője arra hívta fel a figyelmet, hogy a mobiltelefonok új felhasználói közül sokan bevételeik növekedését tapasztalták. Az eredményeket a mobilkommunikáció által elért teljesítménynövekedéssel magyarázta. "Ugyan a mobiltelefonokat többnyire csupán a kommunikáció eszközének tekintjük, igazából olyan új és elengedhetetlen infrastruktúraként kellene azokat kezelnünk, amelyek számos egyéb szolgáltatási ágazatot átalakítanak majd a világ vidéki területein" - jelentette ki.
A tanulmány hét olyan szolgáltatási ágazatot nevez meg, amelyek a vidéki területeken a mobilkommunikáció elterjedésével alakulhatnak át:
ˇ Közlekedés: A kisvállalkozások számára világszerte komoly problémát jelent megtalálni az áruk és szolgáltatások piacra juttatásának költséghatékony, megbízható és biztonságos módját. Tömegközlekedés India falvainak 45 százalékában nem áll rendelkezésre, ugyanakkor az indiai háztartások csupán 1 százaléka rendelkezik gépjárművel. A mobilkommunikációt a falvakban az autók közös használatának megszervezésére, a szolgáltatás kialakítására, a tömegközlekedési szolgáltatásokkal kapcsolatos valós idejű tájékoztatásra és az utasok igényeinek megfelelő megállók kialakítására lehetne használni.
ˇ Mikrokereskedelem: A vidéki területek kisvállalkozóinak gyakran nagy távolságokat kell utazniuk ahhoz, hogy elérjék a piacot vagy termékeik forgalmazásának egyéb színterét, emellett nem tudnak előre egyeztetni a vásárlókkal és a többi árussal. A mobiltelefonok használata jelentősen átalakíthatja a vidéki eladók és kisvállalkozók előtt álló logisztikai feladatot, hiszen mobil-alapú rendelési rendszert alakíthatnak ki, fogadhatják a szállítási megrendeléseket, illetve megbízhatóbb és előre leszervezett ügymenet szerint tarthatják a kapcsolatot ügyfeleikkel és partnereikkel.
ˇ Pénzügy: A mobiltelefonokat a vidéki területeken már most is pénzügyi tranzakciós eszközként használják, hiszen a telefonálási időért cserébe árut vagy szolgáltatást fogadnak el. A tanulmány ösztönzi a mobilszolgáltatók és a pénzügyi szolgáltatásokat biztosító intézmények együttműködését annak érdekében, hogy új pénzügyi szolgáltatásokat vezessenek be, és hogy kidolgozzák, hogyan juthatnának pénzhez az emberek a fenti ötlet révén.
ˇ Egészségügy: Az új mobilszolgáltatások jobb kapcsolatot biztosíthatnak a vidéki területek számára, és segítségükkel hálózatok hozhatók létre az egészségügyi információk és tanácsok megosztására.
ˇ Közigazgatás: A közszolgáltatásokkal kapcsolatos információkhoz számos vidéki csak nagy nehézségek árán juthat hozzá. A vidéki közösségeknek a mobiltelefonok - szövegen, adaton és hangon alapuló böngészési technológiájukkal - új csatornát jelentenek a kormányzati információk és szolgáltatások eléréséhez.
ˇ Oktatás: A tanulmány egy sor olyan oktatási szolgáltatást is megvizsgál, amelyeket mobiltelefonokon keresztül lehetne biztosítani a távoli falvakban és közösségekben élő gyerekek számára, főként ott, ahol nem áll rendelkezésre személyi számítógép vagy internetkapcsolat. A mobiltelefonok a gyerekek közötti, oktatást vagy közös tanulást szolgáló kapcsolat megteremtésének alapvető eszközei lehetnének. Ez a lehetőség különösen fontos a nomád életmódot folytató közösségekben és a természeti katasztrófa miatt vagy egyéb okokból kitelepítettek átmeneti tartózkodási helyein.
ˇ Infotainment: Ugyan a tömegek szórakoztatására szakosodott iparág már jól ismeri a mobilmédiában rejlő lehetőségeket, a helyi szintű és a felhasználók között továbbított tartalmak létrehozása és terjesztése is kiaknázatlan terület még. Ez a szegmens új kulturális és gazdasági lehetőséget kínál a vidéki közösségek számára.
A kutatás India három vidéki területének - Uttar Pradesh állam Badaun települése, Maharashtra állam Satara települése és Karnataka állam Chittradurga települése -, valamint Bangalore városban élő közösségeinek részletes néprajzi feltérképezésén és megfigyelésén alapul. A kutatók kisvállalkozások tulajdonosaival, gazdálkodókkal, lakástulajdonosokkal beszélgetve próbálták megérteni, hogy a mobilkommunikáció hogyan változtatta meg az emberek mindennapjait, és hogyan emelhetné tovább életszínvonalukat.
A tanulmány arra ösztönzi a nemzeti kormányokat, a nemzetközi testületeket, a mobilipart valamint a civil szervezeteket, hogy működjenek együtt e szolgáltatások támogatásában, és fokozzák a mobilkommunikációhoz való hozzáférést és annak használatát a vidéki közösségekben. A jelentésben megfogalmazott ajánlások között az alábbiak szerepelnek:
ˇ A helyi önkormányzatoknak és az állami szerveknek integrálniuk kell távközlést szabályzó, adóügyi és vidékfejlesztési politikáikat, és az egész országban hatékonyabban kell ösztönözniük és támogatniuk a mobilszolgáltatásokat.
ˇ A mobiliparágnak meg kell értenie a mobilkapcsolat vidéki közösségekre kifejtett társadalmi hatását, és a kapcsolatot elérhetővé kell tenniük a közösségek számára. Ez nem csupán alacsonyabb árakat és a telefon birtoklásának alacsonyabb költségeit jelenti. A fejlődés érdekében nyújtott valódi segítségről csak akkor beszélhetünk, ha elterjednek az életkörülményekhez igazodó alkalmazások és szolgáltatások. Számos ilyen szolgáltatást a legalsóbb szinteken találnak majd ki, és a mobiliparág számára fontos, hogy a valódi fejlődés érdekében meghallgassa ezeket az ötleteket.
ˇ A civil szervezeteknek az állami hatóságokkal együttműködve fontos szerepet kell játszaniuk a vidéki közösségek igényeinek meghatározásában, és közösen kell kidolgozniuk a különböző szociális és jóléti szolgáltatások új rendszereit. Ehhez sokkal szorosabban együtt kell működniük a mobiliparággal, mivel csak így érthetik meg és próbálhatják ki a technológiában rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
- Adatlopástól félnek az internetezők
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- A kormány támogatja a digitális írásbeliség elterjedését
- Magyarországon 60-70 százalékos a digitális analfabéták aránya
- Tízdolláros laptopot készít India
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.