Csomagbőség a mobilpiacon
A cégnél annyit árultak még el a tarifapolitikájukról, hogy a bevezetendő új csomagokra, akárcsak az eddigiekre, jellemző lesz a könnyű, nem sok elemből álló, áttekinthető díjszerkezet.
A régi szolgáltatók tarifastruktúrájára igazából nem volt nagy hatással a piacbővülés, bár egy-két aprósággal, újdonsággal (vagy éppen "régiséggel") mindegyik megpróbált előrukkolni az új évben. Ez utóbbira példa, hogy a Westel 900 már jó előre, még a Vodafone-éra előtt bejelentette, hogy 2000-ben nem emeli árait. Év végén pedig már a havidíjak csökkentéséről számoltak be. Ugyanakkor január 1-jétől bevezették a másodperc alapú számlázást. A Westel 30-asnak nevezett rendszerben a 30 másodpercnél rövidebb hívások után fél percet számláznak, fölötte pedig a tényleges, immár másodpercben mért beszélgetési idő után.
A Pannon GSM egyelőre szintén az 1999. évi díjakkal számol. Mint a cégnél január elején elmondták, addig nem változtatnak, amíg a Matávval véglegesen meg nem állapodnak az összekapcsolási díjakról, de mindenképpen a jövőben is versenyképes árakat ígérnek.
A 450-es Westel Kft. nemcsak a Vodafone indulóárait várta meg, hanem a múlt év utolsó napjaira halasztotta új díjstruktúrájának kidolgozását. Ezzel együtt mégsem mondható, hogy jelentős átalakításokra került volna sor. Legjelentősebb újítása, hogy megszüntette az egyszeri belépési díjat. E cég kínálatának szinte egyedülálló, vonzó eleme, hogy a mindenkinél legdrágábban számított úgynevezett csúcsidőszak reggel nyolctól csak délután ötig tart. (Másoknál, néhány csomag kivételével, este nyolcig is kitolódik.) A percdíjakban egyébként is igen kedvező Westel Kft. K.O. csomagjánál ráadásul bevezették az "ebédszünetet" is, ugyanis a 12 és 13 óra közötti 60 perc sem tartozik a csúcsidőbe, ezalatt tehát olcsóbban lehet trécselni.
A négy csomagja ellenére is viszonylag jól áttekinthető Westel 450-es tarifaszerkezetet lényegében éppen az egyedi időszámítás bonyolítja. Csak itt fordul elő például, hogy a munkanapokat három szakaszra tagolják: csúcsidőre, éjszakai időszakra és egyéb időszakra, ugyanakkor munkaszüneti napokon is különbséget tesznek nappali (ez esetben ez egyébnek számít) és éjszakai időszak között. Más szolgáltatóra ez nem jellemző. Meg kell még jegyezni, hogy a Westel 450 táblázatban közölt ajánlata nem teljes körű, nem szerepel benne például a Bónusz csomag, amely speciális, az üzletszabályzatban leírt feltételek teljesülése esetén választható.
Az összehasonlítás a Vodafone és a Pannon GSM esetében a legegyszerűbb, mivel egyforma időszámítást alkalmaznak (a rosszmájúak már az 1800-as szolgáltató indulásakor megjegyezték, hogy az "lemásolta" a Pannon tarifaszerkezetét, csak kicsit eltérő, esetenként alacsonyabb árakkal. Az mindenesetre tény, hogy mindkettőjüknél munkanapokon reggel 8-tól este 8-ig tart a csúcsidő, este 8-tól reggel 8-ig a csúcsidőn kívüli díjzóna, és értelemszerűen szombat 0-tól vasárnap 24 óráig a hétvégi időszámítás (többnyire munkaszüneti napokon is).
(A Westel 900 még az egyes csomagjainál is eltérően számítja az időt, ezt a táblázat végén részletezzük.)
A viszonylag csekély év eleji változás ellenére sem mondható, hogy egyfajta állóvíz lenne a mobilpiac. Az öszszes előfizető száma a 2000-be fordulás idején meghaladta a másfél milliót, a piacvezető Westel 900 mintegy 800 ezer, a Pannon GSM több mint 6000 ezer, a 450-es Westel Kft. 100 ezer ügyfelet tart nyilván. E három cég a saját rendszerrel történő lefedettségét egyöntetűen 99 százalékosnak nyilvánítja, a már 20 ezer előfizetőt verbuvált Vodafone a belföldi barangolás révén szintén ekkora lefedettségről számolhat be, de a cégnél hozzátették, hogy saját hálózatukkal szolgálják ki a fővárost, az M1-es autópályát egészen az osztrák határig, valamint hat vidéki várost.
A szakemberek az idén további fellendüléssel számolnak, amihez nyilvánvalóan hozzájárul a négy szolgáltató árcsökkenésben is megnyilvánuló versenye, valamint marketingakcióik egymás hatását is erősítő ügyféltoborzó ereje.
Kapcsolódó cikkek
- 11 millió mobil-előfizető
- Az osztrákok többsége nem tudja elképzelni életét mobil nélkül
- 16%-os bővülés a mobilpiacon 2007-ben
- A főiskolások leginkább böngésznek és leveleznek a neten
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Százezerrel több mobil-előfizető augusztusban
- Egymilliárd internetező, négymilliárd telefon
- 77 ezerrel több mobil-előfizető júniusban
- Ericsson IMS-megoldás a Vodafone-nál
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.