Az újságcikktől egyenesen a boltba

Napi Gazdaság nyomán Napi Gazdaság nyomán, 2000. január 12. 22:00
Előfizetői díjakból nem tudnak megélni az internet újságjai, és a sima reklámok sem hoznak elég bevételt számukra. A Financial Times által elemzett on-line üzleti modell keresési trendekből idéz a Napi Gazdaság.
Ha különleges pr-lehetőségként akarnak a hirdetési piacra lépni, akkor olyan kapcsolatot kell kifejleszteniük a szerkesztőségi anyagok, illetve a reklámbevételek között, ami csak az on-line technológia világában megvalósítható. A tartalom és a reklám önmagában halott, a tartalom plusz elektronikus kereskedelem képlet "király". Így foglalja össze az on-line újságok pénzügyi ellátására irányuló kísérleteket a Financial Times cikkírója. Hiába emelték látogatóik számát egyik évről a másikra szinte a semmiről több százezerre az olyan internetes kiadványok, mint a Salon.com, a Cnet.com és a Wired.com, reményük sincs arra, hogy előfizetői díjat szedjenek olvasóiktól. E téren csak a hagyományos lappiacon bevett újságok, például a The Wall Street Journal vagy a The Economist tudnak eredményeket felmutatni. Pedig az eltelt években a piaci részesedés kihasításáért vállalt veszteségek után most már üzemi szinten is kifizetődővé kell válniuk, minthogy a létrejöttüket finanszírozó kockázati tőkebefektetést felemésztették.

A reklámbevételek hagyományos formái nem kínálnak kielégítő megoldást, minthogy a hirdetők megelégelték a virtuális tér fekete lyukaiban elnyelődő kiadásaikat: most már nem az érdekli őket, hogy egy webhelyet hányan keresnek fel havonta, hanem az, hogy kik is azok a látogatók, mi van a zsebükben és benyúlnak-e abba a zsebbe, ha valami olyat látnak, ami érdekli őket.

Érzékelve a változásokat a C|net például az elmúlt évben olyan webkereső szoftvert vásárolt, amely önműködően felkutatja az elektronikus kereskedelmi végpontokat. Ezt hozzárendelték on-line termékbemutatóikhoz. Az olvasó böngészik az ismertetőben, és e link segítségével megnézheti, ki mennyiért mit kínál az adott termékkörben. Ha valami elnyeri a tetszését, rákattinthat a "vásárlás" ikonra.

Két éve a tartalom volt minden, tavaly a hirdetés, az idén a tartalomtól közvetlenül elérhető elektronikus kereskedelem. Lehet, hogy jövőre további módszerek egészítik ki az on-line publikációk és a reklám szimbiózisát.

Kulcsszavak: reklám +fontos trend

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01