Érintőképernyős IBM-kasszák egyedülálló szoftverrel a Praktikernél
A mai IBM-Praktiker közös sajtótájékoztatón Sólyom Béla, a Praktiker szervezési vezetője ismertette az eddig elért eredményeket és a további terveket. Az áruházlánc évente mintegy ötmillió pénzügyi tranzakciót bonyolít le a magyarországi áruházaiban, a vásárlók 70 százaléka kér áfás számlát a pénztáraknál. A korábbi kasszagépek 8-10 éves konstrukciók voltak, amelyek már nem feleltek meg a megnövekedett vásárlói igényeknek. A Praktiker az IBM Magyarországgal együttműködve 130 pénztárgépet és hőnyomtatót, illetve huszonegy új kasszaszervert szerzett be és 100 fix telepítésű kasszáját Astra érintőképernmyős kasszára cserélt, kicerélve bennük a régi szoftvert is. Jelenleg a három IBM Intel alapú szervert magába foglaló rendszeren már 19 ezer áruféleséget tárolnak. Néhány hónapon belül a Praktiker árugazdálkodási és kasszarendszerét online összekötik. A több országra kiterjedő Praktiker nemzetközi áruházláncban elsőként Magyarországon jelentek meg az Astra érintőképernyős IBM kasszák.
Az érintőképernyős Astra kasszák gyorsabb kiszolgálást és többletfunkciókat ígérnek, s a legújabb, infrás technológiát alkalmazzák. A rendszer különlegessége, hogy a szkennelt áru képét is megjeleníti, ezzel is további biztonságot és ellenőrzési lehetőséget adva a pénztárosnak. Ezt a megoldást egy IBM fejlesztésű szoftver támogatja, s Magyarországon elsőként a Praktiker alkalmazza. A kasszagép egy SurePOS 700-as modell 4610-es nyomtatóval és 15"-os, 4820-as érintőképernyővel. A pénztárgép olyan processzorral és memóriával rendelkezik, amely gyors tranzakció-sebességet biztosít. A 4610-es nyomtató egyike a leggyorsabbaknak a világon, az adatokat nem kontrollszalagra, hanem memóriakártyára menti. Az érintőkijelző előnye, hogy pontos és kevés kalibrálást igényel. Az új pénztárgépek alapszoftvere IBM, ehhez készített egy német cég alkalmazásokat a Praktiker konszern részére. A magyar leányvállalat új kasszarendszeréhez a győri Szintézis Zrt. végzett programfejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mezőgazdasági integrált informatikai rendszert fejlesztett a Humansoft
- IBM szoftvereken tanulhatnak a jövő gazdaságinformatikusai
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Tenisz Szövetség-SAP: IT rendszer váltja a papír alapú adminisztrációt
- IBM 1,6 PFLOPS teljesítményű szuperszámítógép Xeon lapkákkal
- Magyar kisvállalati SAP bevezetés lett a régió egyik mintája
- Több van a felhőben, mint gondolnánk
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.