ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel

Kovács Attila, 2007. április 17. 18:57
Sajtótájékoztatót tartottak ma az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONyF) elektronikus ügyintézési rendszeréről, amely a kormányzati portál ügyfélkapujához való hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosítja elektronikus űrlapok (kb. 50 fajta) kitöltését és beküldését.
Rába Ferenc, az ONyF informatikai vezetője, bemutatva az e-NyENyI projektet, elmondta, hogy 2007 áprilisától a főigazgatóság tovább bővíti elektronikus ügyintézés keretében nyújtott szolgáltatásainak a körét, lehetőséget biztosítva a 2006. évi Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lappal kapcsolatos adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítésére. Kiemelte: legfőbb eredmény a jelentős adminisztrációcsökkenés. Az e-NyENyI adatszolgáltatás menete hasonló az APEH adó- és járulékbevallási rendszerében használt megoldáshoz. Adatszolgáltatás esetén a meghatalmazott személy letöltheti az ONyF honlapjáról az erre rendszeresített számítógépes programot (NYENYI program), illetve a program működéséhez szükséges indítóállományt a honlapon elérhető e-NyENyI rendszerből. Az adatszolgáltatás teljesítése a NYENYI program által előállított állománynak a Központi Rendszer tárhelyére történő feltöltésével valósul meg. A feltöltés a www.magyarország.hu portálon elérhető "Általános dokumentumfeltöltő" szolgáltatás segítségével történik.

A NYENYI adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítését támogató informatikai rendszer kiépítését az E-Group és a New Age Software Kft. munkatársai végezték. A szolgáltatás bevezetésében jelentős segítséget nyújtott a MeH Elektronikuskormányzat-központ, a Kopint-Datorg és a Pillér Kft. is.  
Kulcsszavak: közigazgatás

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59