Az ingyentelefonálás igénye miatt megszűnik az ISDN?

forrás Prim Online, 2007. április 22. 13:23
A hónap elején jelenette a BBC, hogy az angol vezetékes szolgáltató, a British Telecom, (BT) a lecsökkent igényekre való tekintettel még 2007-ben megszünteti lakossági ISDN szolgáltatását. A cég azzal indokolja döntését, hogy a szigetországi háztartások eddig is csak a gyorsabb internet reményében cserélték le régi analóg vonalaikat digitálisra, de az ADSL elterjedésével jelentőségét veszítette az ISDN szolgáltatás ebben a piaci szegmensben. A sors fintora, hogy pont a BT nyilatkozta, hogy „lehetetlen ISDN és ADSL-t egyazon végponton üzemeltetni” - igaz ennek már van vagy hat éve.
A cégek körében népszerű az ISDN szolgáltatás

Az ISDN telefonközponttal rendelkező cégek és intézmények számos szolgáltatását élvezik a digitális telefonvonalaknak. A BT két fajtát is kínál, az egy időben két beszélgetést biztosító ISDN2-t vagy más néven ISDN BRI-t a kisebb cégeknek, illetve a nagyok számára elérhető, egy időben harminc beszélgetést biztosító és 100 hívószámot adó ISDN30-at, vagy más néven ISDN PRI-t.

A ISDN digitális vonalak nyújtotta előnyökre mindenképpen ISDN telefonközpont beszerzése szükséges Az ezzel elérhető előnyök:

   1. saját közvetlen városi száma lehet külön előfizetési díj nélkül minden munkatársnak (ún. DDI szám) (több infót róla!)
   2. minimális tarifálási probléma – mert gyorsabb kapcsolás, pontosabb bontás mint az analóg központok esetében (több infót róla!)
   3. kapcsolás nélkül visszahívhatóak a munkatársak közvetlen számukon, ami jelenetős kapcsolgatástól kíméli meg a kezelőt (több infót róla!)
   4. megtarthatóak az analóg számok – melyek már jól be vannak járatva, mindenki ismeri őket
   5. VOIP-os kiegészítőt lehet csatlakoztatni a központhoz (több infót róla!)

Rugalmasan bővíthető a kapacitás

Az ISDN vonalak további előnyei, hogy jól szolgálják egy fejlődőben lévő vállalkozás céljait: ugyanis a meglévő ISDN hívószámok megtartásával újabb ISDN vonalak rendelhetőek, melyet a szolgáltató össze tud kötni a már meglévő ISDN előfizetésünkkel. Így ugyanazon telefonszámon nem kettő hanem akár négy, hat, vagy akár nyolc-tizenkét hívás is fogadható.

Hazai ISDN-helyzet

A BellResearch piackuktató jelentése szerint a hazai vállalati előfizetők kb. 70%-a, az intézményi előfizetők kb. 60%-a rendelkezik rendelkezik ISDN előfizetéssel. Ennek megfelelően alakul az ISDN telefonközpont-ellátottság. „Egy belépőszintű, 10-20 munkatársat kiszolgálni képes ISDN telefonközpont ára készülékkel együtt kb. 150-250 ezer forintba kerül” - világosít fel Sándor Zoltán, a Gloster telekom szakértője.

Ezért a pénzért a központ már

   1. PIN kódos rendszert kezel (előírás 2006 szeptembertől)
   2. automata kezelő fogadhatja a hívásokat
   3. önálló faxvonal nélkül is képes faxokat fogadni (mindössze egy fax DDI-t kell kijelölni)
   4. akár beléptető-rendszer is csatlakoztatható hozzá.

A hazai lakossági ISDN előfizetők számának alakulásáról ingyenesen elérhető kutatást nem találtunk, de valószínűsíthető: Magyarországon is rövid időn belül csak a cégek veszik majd igénybe a digitális telefonvonalakat.

Kulcsszavak: =alközpont ISDN

IT ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot

A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.

2024. december 20. 20:03

Minden századik magyart érintett már idén pénzügyi csalás – mutatjuk, hogyan úszhatod meg!

Egyre kifinomultabb pénzügyi csalásokkal szemben kell felkészülni. Ez csak akkor lehet eredményes, ha a felhasználók is tudatosabbak, és nem engednek a csalók trükkjeinek.

2024. december 19. 16:28

Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra

Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire. Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.

2024. december 19. 14:55

A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében

A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.

2024. december 19. 10:09

Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok

Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.

2024. december 18. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32