Összeolvadhat az Invitel és a Hungarotel
Előbbi társaság érdekkörébe tartozik a Békéscsaba, Orosháza, Salgótarján, Pápa, valamint Sárvár közelében hírközlési szolgáltatást nyújtó Hungarotel, a hazai piac egyik vezető távközlési szolgáltatójaként számon tartott Pantel, valamint a Mol olajtársaságnak szolgáltató Pantecom.
A Matel-csoporthoz tartozik a Szeged, Szentes, Dunaújváros, Jászberény, Esztergom, Gödöllő, Vác, Szigetszentmiklós, és Veszprém környékén szolgáltató Invitel, Magyarország második legnagyobb távközlési szolgáltatója. Ugyancsak a csoport része az Euroweb Zrt., amely például a Sulinet közháló program kapcsán, az oktatási és egyéb közintézmények részére biztosított internet szolgáltatások révén ismert.
Az eljárás során a GVH több piacon is vizsgálta a fúzió hatásait. Az elemzés megállapította, hogy az egyesülő vállalkozások tevékenysége nagy mértékben kiegészíti egymást, így az újonnan létrejövő társaság nagyobb ellensúlyt jelenthet a piac közel felét lefedő Magyar Telekom Nyrt. mellett.
A lakossági és üzleti hangszolgáltatás, továbbá a lakossági internet-hozzáférés tekintetében a felek tevékenysége földrajzi értelemben alig fedi egymást, ezért a fúziónak nem lesz árnövelő hatása - áll a GVH közleményében.
Az üzleti internet és adatkommunikáció piacán mindkét csoport komolyan jelen van, versenytársai voltak egymásnak. A GVH szerint az összefonódás nem hoz létre vagy nem erősít meg egyedi erőfölényt, mivel a Magyar Telekom továbbra is kiemelkedő piaci részesedéssel bíró vállalkozás marad.
Ezen felül a Teledenmark és a Magyar Telekom sem kerülhet közös erőfölénybe, mivel a két szolgáltató piaci ereje és stratégiája aszimmetrikus, így valószínűtlen, hogy a köztük lévő verseny a fogyasztók kárára csökkenne.
Az erőfölény lehetséges kialakulásának vizsgálatán túl a GVH részletesen elemezte a nagyobb fogyasztók által kiírt adatkommunikációs tenderek eredményeit is. Ennek során kiderült, hogy az egyéb piaci szereplőknek versenyserkentő szerepük van, a nagyobb szolgáltatókra komoly nyomást tudnak gyakorolni, ezért árnövekedésre valószínűleg nem lehet számítani.
A távközlési nagykereskedelmi szolgáltatások (híváskezdeményezés, hívásvégződtetés, előfizetői hurokhoz való hozzáférés, ADSL-hozzáférés, gerinchálózat átviteli és bérelt vonali szolgáltatások, sötétszálbérlet) területén a GVH szerint szintén nem kell versenytorzító hatásokkal számolni. Ugyan a fúzió révén létrejövő társaság jelentős részesedéssel bír majd ennek a piacnak egyes szegmensein, erőfölénybe mégsem kerül. A Magyar Telekomnak ugyanis minden lehetősége megvan rá, hogy aktívabb szereplőként lépjen fel ezen a piacon, és ezzel korlátozza a fuzionáló felek esetleges árnövelő törekvéseit.
A vállalategyesülést az idén januárban jelentették be a felek. A megállapodás értelmében a Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) megvásárolja a Matel NV 100 százalékát, és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98 százalékát szerzi meg 470 millió eurós vételárért.
Az új szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20 százalékot. A kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.
Az új társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót takaríthat meg. A megtakarítások a közös hálózatüzemeltetés optimalizálásából, a bővített termékkínálat, valamint az értékesítési, marketing és disztribúciós tevékenységek egységesítéséből, továbbá a műszaki, informatikai és ügyféltámogató funkciók áramvonalasításából erednek.
A 2006. szeptember 30-ig terjedő tizenkét hónapos időszakra számítva az egynek tekintett vállalkozások pro forma árbevétele 348 millió euró volt, üzemi eredménye (EBITDA) pedig elérte a 119 millió eurót.
Kapcsolódó cikkek
- Az ISO 9001:2000 szerint teljeskörűen tanúsított az Invitel
- Befejeződött az Invitel felvásárlása
- Az S&P javította a Magyar Telecom kilátását
- A Hungarotel féláron kínálja internet- és telefonszolgáltatását
- Akár négyszer gyorsabb ADSL az Inviteltől
- Az S&P visszajavította a Magyar Telecom és az Invitel kilátását
- A HTCC felvásárolta az Invitelt
- Több mint 100.000 ADSL előfizető az Invitelnél
- Invitel: pénzvisszafizetéssel is garantált e-mail-vírusmentesség
- Ingyenes vírusvédelem ADSL előfizetőknek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.