Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
A szakszervezet egyelőre nem hatódott meg: tovább növeli a nyomást a cégvezetésre, hogy meghiúsítsa az 50 ezer dolgozó kiszervezését és rosszabb munkakörülmények közé kényszerítését. A ver.di adatai szerint pénteken hétezren sztrájkolnak, és az akciót hétvégén is folytatják. Péntek délelőtt Münchenben nagygyűlést tartott a ver.di vezetője.
Egyelőre nem hoztak nyilvánosságra adatokat arról, hogy sztrájk milyen veszteséget okoz a Deutsche Telekomnak. A sztrájk következtében a telefonos ügyfélszolgálatok elérhetősége rosszabb a szokásosnál, az új megrendelések feldolgozása késedelmes, különösen a műszaki ügyfélszolgálatoknál, vagyis az üzletmenet korlátozása miatt több tízezer ügyfél kívánsága egyáltalán nem vagy csak késve teljesülhet. A Telekom-sztrájk érinti a Nyolcak (G8) június eleji heiligendammi csúcsértekezletének előkészületeit is.
A Forsa közvélemény-kutató szerint azonban a lakosság többsége szolidáris a sztrájkkal: a megkérdezettek több mint háromnegyede megértést tanúsít.
A Deutsche Telekom mintegy 11 ezer alkalmazottja a múlt pénteken lépett országszerte sztrájkba. A társaság dolgozói csütörtökön döntöttek a sztrájk mellett, miután a szakszervezet és a vállalat vezetése nem tudott egyezségre jutni az átszervezések miatt kirobbant vitában. A szolgáltatásban dolgozókat tömörítő szakszervezet, a ver.di tagjainak 96 százaléka voksolt a munkabeszüntetésre.
Ez az első sztrájk a német telefontársaság történetében, és az első komolyabb munkaügyi konfliktus azóta, hogy a vállalatot tizenkét évvel ezelőtt privatizálták.
A Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezet között már hetek óta tart a kötélhúzás amiatt, hogy a vezetés a vállalat különböző szolgáltatóegységeiből az új, egységes és külön számlán kezelt T-Service-be helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolná a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett. Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította.
A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel, a költségcsökkentés szükségességével indokolta a vállalatvezetés. Az átszervezés július 1-jétől lépne életbe.
Kapcsolódó cikkek
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Kedden 16 ezren sztrájkoltak a Deutsche Telekomnál
- Kiszélesedett a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Péntektől sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Deutsche Telekom - erőteljes első negyedévi profitcsökkenés
- A ver.di vállalati ügyfeleinél "fogja meg" a Deutsche Telekomot
- Szolidárisak a Deutsche Telekom vezetői
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.