CODA: Magyarországon is egyre fontosabbá válik a vállalatirányítás szoftveres támogatása
A CODA 2005-ben létesített stratégiai szövetsége a Microsofttal 2006 folyamán mind a fejlesztések, mind a marketing területén tovább erősödött. Ugyancsak a tavalyi év során a cég piacra dobta Control Manager elnevezésű termékének egy kifejezetten az SAP-felhasználók számára kifejlesztett változatát, a pénzügyi zárásokat támogató Fast Close nevű szoftvert, amelyet számos országban – kiemelten Németországban – igen nagy érdeklődés fogadott, tovább növelve ezzel a CODA tevékenységének és termékeinek ismertségét.
A CODA Csoport 2006 januárjában létrejött hazai leányvállalata a tavalyi év során 6,7 %-kal teljesítette túl az éves nyereségre vonatkozó terveket, és bruttó 344 M Ft árbevételt ért el. A közepes- és nagyvállalati szoftvereladások terén piaci részesedését 2%-ról 3%-ra növelte. Közép-európai tevékenységének eredményeképp ma már 100 közepes és nagyvállalat használja a CODA vállalatirányítási rendszereit a régióban, köztük a Cardif Biztosító, az RTL Klub Televízió, a TDK Magyarország és a Renault Trucks Hungária.
Koleszár Róbert, a CODA Hungary ügyvezetője és a kelet-európai régióért felelős vezetője elmondta: „A tavalyi, induló év tapasztalatai alapján úgy vélem, jelentős sikereket értünk a piacszerzés terén, számos piaci szegmensben sikeresen integráltuk rendszereinket. A közepes- és nagyvállalatok számára ma már Magyarországon is egyre fontosabbá válik a vállalatirányítás szoftveres támogatása és az ezzel járó hatékonyságnövekedés és költségoptimalizáció. A 2007-es évben célunk, a piacnövelés mellett, árbevételünk 10 %-os növelése és iparágspecifikus piacbővítési stratégiánk megvalósítása.”
A CODA Csoport 2006. december 31-ével záruló pénzügyi év eredményei:
- Az árbevétel 53,5 millió font volt, amely a 2005-ös év árbevételéhez képest rekordmértékű, 5,7%-os növekedést jelent (2005: 50,6 millió font).
- A korrigált működési nyereség 10,8 millió font volt, 5,9%-kal növekedett (10,2 millió font).
- Az adózás előtti eredmény 6,8 millió font volt (2005: 7,1 millió font) – a Dolgozói Részvényalap 1 millió fontos egyszeri kifizetéseinek levonása után
- A korrigált részvényenkénti eredmény 12,4 penny volt, 10,7%-kal növekedett (2005: 11,2p).
- A részvényenkénti eredmény 6,6 penny volt (2005: 6,8p).
- A tervezett év végi osztalék 1875 penny volt, ami 40%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest (2005: 1339p), a teljes pénzügyi évet nézve az osztalék 2625 penny volt, ami ugyancsak 40%-os növekedést jelent (2005: 1875p).
- A működési tevékenységből származó nettó pénzbeáramlás 12,6 millió font volt (2005: 12,4 millió font).
- A passzív időbeli elhatárolás bruttó értéke 19,5 millió font (2005: 17,5 millió font), ami 11,4%-os növekedést jelent.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.