Megatrend: új Infosys-változat a láthatáron
A Megatrend Zrt. mai sajtótájékoztatóján K. Szabó Imre elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy ez év végére várható az Infosys V.4 megjelenése. Ismeretes, hogy az ismert ERP rendszer jelenlegi változata kisebb változtatásokkal 2002 óta van forgalomban. „Az Infosys V.4 megjelenésével egyre több olyan megoldás (pl. Megaportál keretrendszer stb.) épül be az alaprendszerbe, amely korábban kiegészítő szolgáltatás volt. Továbbá: igyekszünk minél több olyan konstrukciót kialakítani ügyfeleink számára, amellyel a gazdasági- és versenyhelyzetben finanszírozni tudják a projektjeiket, például pályázati lehetőségek vagy különböző pénzügyi konstrukciók személyre (vállalatra) szabott kínálatával” – mondta K.Szabó.
Az új Infosys V.4 főbb újdonságai: 100 %-os dinamikus ablakkapcsolat; modernizáltabb felhasználó felület; hierarchikus menürendszer; önálló riportkészítési funkció; kibővített jogosultsági rendszer; egypontos bejelentkezés.
Az új ablakkapcsolat rugalmasabb átjárást tesz lehetővé az egyes modulok és az ablakok között. A használatával a felhasználó bárhonnan bármelyik ablakból elérhet majd egy másik ablakot, méghozzá a benne lévő lehetőségekkel és adatokkal együtt. Ennek segítségével kényelmesebbé válhat a rendszer használata. Az alkalmazott képernyőfelbontás nagysága módosul (új ablakok már 1024x768-as felbontás szerint készülnek), módosul az eszközsor kinézete, valamint viselkedése, változik az alapértelmezett színösszeállítás, illetve új betűtípus várja majd a régi és meglévő felhasználókat. Az eddigi klasszikus „Rendszer” menüt felváltja a képernyő bal oldalára kerülő, hierarchikus menürendszer, melyen a navigálás az eddigieknél sokkal kényelmesebb és érthetőbb lesz. Kibővül és módosul a paramétereket szabályozó párbeszédablak, illetve hibaüzeneteket megjelenítő ablak is (barátságosabb hibaüzenetek, kényelmesebb használat). Az önálló riportkészítés azt jelenti, hogy az Excel alapú Infosys riportok előre elkészített formátumának felhasználóbarát szerkesztése és tárolása is elérhetővé válik. Ezen kívül általános módon a képernyős táblázatok tartalma is lementhető lesz az Excel által értelmezhető formátum szerint. Lehetőség nyílik a korábbi jelszavak eltárolására, tiltott jelszavak zárolására, illetve a felhasználók által végzett műveletek részletesebb naplózására is. Az egypontos beléptetés biztosítja majd, hogy a felhasználónak nem kell az Infosys rendszerbe is bejelentkeznie akkor, ha már a Windows-ba egyszer ezt megtette.
A Megatrend Zrt. 1,5 Mrd Ft-os árbevétel mellett, 122 millió Ft üzemi, illetve 44 millió Ft adózás utáni eredménnyel (nyereséggel) zárta a 2006-os évet. (2005-ben az árbevétel 1,4 milliárd Ft, az üzemi eredmény pedig 90 millió Ft volt. A múlt évi eredmény közel 73%át saját termékekből (Infosys – 64%, ISecSec – 8%) realizálta a vállalat, míg a rendszerintegráció majdnem 28%-kal részesedett. Az idei évben (a romániai leányvállalattal együttesen) 2,0 Mrd Ft árbevétel és 330 MFt-os üzemi eredmény elérése a cél
Az Infosys Integrált Vállalatirányítási Rendszer felhasználói köre a 2006-os évben 10 új ügyféllel bővült, így jelenleg már több mint 200 cégnél használják az Infosyst. Ezek közül kiemelkednek: Aquarius-Aqua Kft., Novochem Kft., Haberkorn Kft. Az államigazgatás területén a tavalyi évben nagyot ugrott előre a Megatrend Zrt. Többek között a Magyar Közút Kht.-nál és a Környezetvédelmi Minisztériumnál folytatott sikeres projekteket a cég.
Az államigazgatás területén közel 400 millió Ft árbevételt produkált 2006-ban a társaság.
K. Szabó szerint a Megatrend és Infosys termékének versenyelőnye a termelésintegrációs képességekben van (lásd mezőgazdasági projektek). Továbbra is célpiac marad a kkv szektor. A Megatrend az államigazgatási területen 500 millió Ft-os árbevételt tervez 2007-ben. Filozófiája, hogy az államigazgatási projekteknél a versenyszférában használatos megoldásokat kell alkalmazni, ugyanazt a hatékonyságot kell elérni. Az illetékes döntéshozóknak át kellene venniük azt a szemléletet, hogy a közigazgatásban is minden egyes projektnek meg kell térülnie, ugyanúgy, mint a versenyszférában. „Az informatikai beruházás nem közpénztemető, hanem forrásteremtő kell hogy legyen” – mondta a vezérigazgató. A versenyszférában továbbra is célul tűzi ki a vállalat, hogy 10-20 új projektet megszerezzen idén.
Romániában egy stabil vállalkozást sikerült a Megatrendnek kialakítania, amely, bár 2006-ban 82 millió forintos árbevétellel még veszteséget produkált, idén azonban a tervezett 150 milliós árbevétel mellett 30 millió forintos nyereséget realizálhat. A Megatrend Románia tucatnyi Infosys ügyféllel rendelkezik már az ottani leányvállalat. Például az Axiál Kft. esetén a Megatrend Zrt. Infosys rendszere támogatja az anyacég, valamint a román és a szlovák leányvállalat tevékenységét.
A Prím Online, illetve a sajtó más képviselőinek a kérdéseire válaszolva, K. Szabó Imre elmondta, hogy a Megatrend15 év alatt 5 milliárd forintot fordított k+f tevékenységre; a társaság ügyfelei összesen évi 1500 Mrd Ft értéket állítanak elő. A romániai IT-piac évi 20-30 %-kal növekszik. Az Infosys megjelenésese óta változatlan termékár mellett egyharmadára csökkent a vállalati bevezetések ideje.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.