Kína online háborúra készül
A Pentagon éves biztonsági jelentésében az olvasható, hogy a Kínai Népköztársaság már 2005-ben megkezdte a felkészülést informatikai téren is egy jövőbeli online háborúra, és az elmúlt két esztendő során számtalan olyan kártékony szoftvert hoztak létre, amellyel megbéníthatják ellenségeik számítógépes infrastrukturáját, valamint saját rendszereik védelmét is olyannyira megerősítették, hogy már képesek egy kívülről érkező szájbertámadás kivédésére is. A nemzetvédelmi minisztérium webes háborúra vonatkozó bekezdése igencsak rövid, és a dokumentum készítői nem is mentek bele különösebb részletezésekbe. Annyi azonban bizonyos, hogy 2005-ben az ázsiai állam kormánya még defenzív politikát folytatott e téren, mostanra viszont már annyit fejlődtek, hogy ma már akár online támadást is indíthatnának más országok ellen, mivel megvannak az ehhez szükséges eszközeik.
A kínai külügyminisztérium képviselői elutasították a Pentagon jelentésében olvasható vádakat, és kijelentették, hogy finoman fogalmazva is túlzásnak nevezhető az Egyesült Államok ezen feltételezése.
Kapcsolódó cikkek
- Kábeltolvajok miatt akadozik az internet Vietnamban
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- A Microsoft és Vietnam szoftverkalózkodás elleni egyezményt írt alá
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A MySpace Kínában
- Az első iPhone-klónok
- 244 Vistát adtak el Kínában
- 20 %-os forgalombővülést vár a Microsoft Kínában
- Korlátozzák a gyerekek online játékidejét Kínában
- Kínából érkezik a legtöbb rosszindulatú szoftver
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.