Google-Intel zöld kezdeményezés
Jelenleg becslések szerint a globális szén-dioxid-kibocsátásnak mintegy 2%-a a számítógépek és a távközlési eszközök gyártásához szükséges, illetve az általuk fogyasztott áram előállításával függ össze. A két technológiai óriás évi 54 millió tonnával szeretné ezt csökkenteni, ami nagyjából 11 millió személygépkocsi által termelt mennyiségnek felel meg. A „Climate Savers Computing Initiative” (kb. „klímavédők számítástechnikai kezdeményezése”) nevet viselő projekthez olyan nevek csatlakoznak folyamatosan, mint a Hewlett-Packard, a Sun Microsystems, az Advanced Micro Devices, az International Business Machines, a Dell és a Microsoft.
A legnagyobb probléma a számítógépek esetében, hogy a személyi számítógépek energiafelhasználásuknak átlagosan 50, a szerverek pedig mintegy 30%-át hő formájában leadják, azaz ez gyakorlatilag kárba vész. A kezdeményezés egyik elképzelése, hogy az 500 leggazdagabb vállalat energiatakarékos modellekre cserélje le számítógépparkját. A tervek szerint 2010-re az óvatos becslések szerint is 50%-kal energiatakarékosabbak lesznek a számítógépek, ami éves szinten 5,5 milliárd dolláros megtakarítást eredményezhet.
Kapcsolódó cikkek
- Nem lesz 45 nm-es Itanium
- Széndioxid-csökkentés a számítástechnikában
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
- Készül az európai YouTube
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Az Intel 50%-kal csökkenti a négymagos CPU-k árát
- A Google az adatvédelem ellensége
- Új, energiatakarékos PC a Fujitsu Siemenstől
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- A Silverthorne a legjelentősebb termék a Pentium bevezetése óta
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.