Ki a tökéletes web 2.0-s termékmenedzser?

forrás Prim Online, 2007. június 25. 17:04

Cikkünkben bemutatjuk milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában.

Jóllehet napjainkban - a web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedő cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitűnő karrierlehetőségek várnak.

A cégvezetőknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkező jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerű környezetben.

Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.

Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedő termékmenedzserben.

Először is szenvedélyesen szeretniük kell a területet, ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internetmániás, gépbolond, videójáték-függő. Mégis pontosan ezek azok a jellemzők, melyek után kutatnunk kell, ha a termékeink iránt szenvedélyesen lelkesedő kollégát keresünk.

Másodszor egy jó termékmenedzsernek „képben kell lennie” a mindenkori megvalósítható designnal és a fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek hívjuk.

Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni, milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacuknak, és ezek miképpen kivitelezhetők.

A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektől.

  • Előrelátó és szerény

 

Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Tőlünk várják, hogy kigondoljuk a megoldást. A vásárlók egy jelentős csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki – szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetőséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a „látnok” termékmenedzser kolléga után kutatunk, győződjünk meg arról is, hogy megfelelően alázatos-e az illető. Lépjünk túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljunk arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségünkkel.

 

  • Hit az emberekben

 

Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-s termékmenedzser legyen, ha nincs eredendően bizalma a csoport erejében.
Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égető vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat, melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon, akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszunk olyan termékmenedzser kollégát online cégünkhöz aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.

 

  • Szociális beállítottságú

 

A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelőképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkező társadalmi trendeket illetően.
A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel – elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban „mögé” kérdez a dolgoknak.  Érdemes hangsúlyt fektetnünk arra, hogy jelöltünk mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.

 

  • Közreműködő

 

Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek  fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell működnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetővé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyűjtenie – blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességéről, termékhasználati tapasztalatokról stb.


A fentiekben rengeteg tulajdonságot soroltunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetőségeit.

Minden szervezet más, ezért különböző kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelő termékmenedzsert az  jelentős különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelő szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.

 

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01