A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
A Nintendo részvény árfolyama hétfőn 46.350 jenes csúcsot érintett, ami 6,566 ezer milliárd jen (39,4 milliárd euró) piaci tőkeértékhez juttatta a céget, megelőzve a Sony 6,543 ezer milliárd jenes (39,2 milliárd euró) piaci tőkeértékét. Tőzsdezárásra azonban a Nintendo részvénye kissé visszaesett, a Sony így megőrizhette vezető szerepét.
Az Enterbrain piackutató szerint a Nintendo decemberi bevezetése óta csak Japánban 2,49 millió darabot adott el Wii konzoljából. A Sony PlayStation 3 konzoljából azonban mindössze 928 ezer kelt el. A Wii az Egyesült Államokban is messze maga mögé utasította a PlayStation és XBox (Microsoft) konzolokat.
A Nintendo új játék vezérlési elvet vezetett be Wii konzoljával. A játékosok valós mozdulatokkal irányíthatják a játék menetét, azaz például teniszjátéknál valós mozdulatokkal lehet szimulálni a játékot. A konzol ennek a tulajdonságának köszönhetően új vásárlói rétegek körében is kedvező fogadtatásra lelt.
Kapcsolódó cikkek
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Dél-Koreában debütál a 80 GB-os PlayStation 3
- Sony: vártnál nagyobb veszteség, pozitív kilátások
- Kiemelkedően sikeres év a Nintendo-nál
- Visszavonul a PlayStation atyja
- Márciusban is a Wii vezet Amerikában
- Letölthető a teljes Wii böngésző
- A nevető harmadik: a Wii a legkelendőbb konzol
- A Nintendo Wii volt a legkeresettebb januárban a tengerentúlon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.