Rátz Tanár Úr Életműdíj - hetedszer
A személyenkénti 1 millió forintos díjjal az alapítvány kuratóriuma az elmúlt hét év alatt negyven pedagógus munkáját jutalmazta. Tavaly 85 középiskola 123 pedagógusát javasolták a díjra. A középiskolák, szülői munkaközösségek, volt és jelenlegi tanítványok idén szeptember 14-ig tehetik meg jelöléseiket.
Az Európai Unió egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kutatás-fejlesztésre, 2007-ben 1,2 milliárd eurót költ IT és távközlési projektekre, mely összeget természetesen pályázatok útján lehet elnyerni. Ausztriában nagyjából 1700 milliárd forintnak megfelelő összeget költenek kutatásra az idén. Ehhez képest a hazai cél 2010-re, hogy a GDP 1,8 százalékát, vagyis kb. 500 milliárd forintot szánjunk ugyanerre − mondta Kroó Norbert, az MTA alelnöke, az Európai Kutatási Tanács Tudományos Tanácsának tagja, a Rátz Tanár Úr Életműdíj kuratóriumának elnöke.
Az EU törekvéseinek ellenére az összes EU-ország közül hazánkban csökken a leggyorsabban a friss természettudományos és mérnöki diplomások száma. Tehát a nagyobb gond mégsem az, hogy Magyarország más európai országokhoz képest szerényebb pénzeket tud áldozni erre a kulcsfontosságú területre – hívta fel a figyelmet Kroó Norbert –, hanem hogy az erre költhető keret felhasználásához, illetve az uniós finanszírozás elnyeréséhez nem áll majd rendelkezésre megfelelő hazai kutatói gárda. Attól kell tartani, hogy a magyarországi szakember-kibocsátás nem lesz képes lépést tartani a növekvő lehetőségekkel és igényekkel.
Ezt a kedvezőtlen trendet kívánja – a maga eszközeivel – fékezni, megállításában segédkezni az Alapítvány a Természettudományos Oktatásért, illetve a három alapító, az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter. Az alapítvány legfőbb célja, hogy kiemelten támogassa a magas színvonalú középiskolai reálképzést, mint a leendő természettudományos értelmiség bázisát. A díjazottak 2001 óta összesen 40 millió forintot vehettek át.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmatlanság miatt felfüggesztették a személyügyi rendszer pályázatot
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Kiírták az "Év információvédelmi diplomadolgozata" pályázatot
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- Vlog-futam: videoblog pályázat
- Projekttámogatási segédlet esettanulmányokkal
- A beruházások támogatásának menetrendje
- A korszerű önkormányzatokért: pályázat szoftverbeszerzésre
- Medicover.hu: az Év Honlapja Egészségügy kategóriában
- Év honlapja 2006 díjazottak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.