A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
Egy friss, az SAP által támogatott Economist Intelligence Unit (EIU)-tanulmány szerint a vállalatok jobban tartanak informatikai rendszereik összeomlásától, mint terrortámadásoktól, természeti katasztrófáktól, pénzügyi vagy jogi nehézségektől. Ennek ellenére a többség nem kezeli megfelelően az IT-infrastruktúrájukat fenyegető kockázatokat.
Az EIU 'Coming to grips with IT risk'című tanulmányához 145 felsővezetőt kérdezett meg világszerte. A jelentésből kiderül, hogy csupán a válaszadók 13 százalékának van átfogó kockázatkezelési terve. Emellett, bár úgy vélik, a cégvezetés tisztában van az informatikai rendszerek leállásából fakadó gazdasági kockázatokkal, csupán 11 százalék vélte úgy, hogy cégük "kifejezetten hatékonyan" kezeli az IT-kockázatokat. Ennek ellenére a válaszadók 27 százaléka nevezte meg az informatikai problémákat elsődleges üzleti kockázatként. Ezután valamivel lemaradva - a megkérdezettek 22 százaléka szerint - az információbiztonsággal kapcsolatos veszélyek jelentik a legjelentősebb fenyegetést.
A versenyben azok a cégek maradhatnak az élen, amelyek áldoznak az erőteljes, összetett IT-rendszerek kiépítésére. Ez azonban veszélyeket rejt magában, ugyanis az infrastruktúra komplexitása megnöveli az IT-problémák kialakulásának az esélyét. Az összetettséget jóval többen nevezték meg kockázati tényezőként, mint az adatbiztonságot szabályozó rendszerek, a pénzügyi jelentési rendszer, a külső IT-eszközök terjedése és a vezeték nélküli hálózatok egyre széleskörűbb használata. Az összetett IT-rendszerek ugyanis a összekötik a szervezetek, vállalatok különböző részeit, s ezáltal jelentősen megnövekedik azon területek száma, ahol valamilyen probléma merülhet fel.
Ennek ellenére "a legtöbb felsővezető szinte kizárólag biztonsági szempontnak tekinti az IT-kockázatokat" - mondta Rama Ramaswami az EIU tanulmányának szerkesztője. "Ez egy meglehetősen szűk látókörű hozzáállás. Az IT-kockázatok közé kell sorolni minden IT-vel kapcsolatos tevékenységet, köztük az üzlet folyamatosságára irányuló műveleteket, a késésben lévő IT-projektek hatását, illetve, hogy az informatikai rendszerek meghibásodása mennyiben érinti az ügyfélszolgálatokat, a bevételt és a termelékenységet."
Az SAP az EIU-tanulmány fényében a vállalatok nagy része profitálhat a SAP tanácsadói tevékenységéből. A SAP már korábban bizonyította, hogy újításokkal, átfogó iparági tapasztalatával, s globális szolgáltatóhálózatával képes támogatni és megerősíteni ügyfeleit projektjeik bármely fázisában, a kezdeti felmérésektől a tényleges telepítésig, s hozzájárulhat az értékteremtéshez és az innovációhoz a különböző termékek teljes életciklusán át. Az ügyfelek a SAP saját tapasztalataival, valamint széles körű partneri hálózatának segítségével minimalizálhatják az IT-kockázatokat, s legfőbb üzleti igényeikre koncentrálhatnak. Az ügyfelek bízhatnak benne, hogy kulcsfontosságú IT-rendszereik innovatívak és megbízhatóak, mivel a SAP folyamatosan fejleszt ügyfelei számára, s továbbra is piacvezető a vállalati alkalmazások piacán. A cég évente több mint egymilliárd dollárt fektet az új generációs újításokba. Emellett pedig a SAP Services biztosítja a legfrissebb tapasztalatokat és képességeket a piaci igények kielégítéséhez, miközben maximalizálja ügyfelei sikereit és minimalizálja az őket érintő kockázatokat.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.