Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
Audrey Lemonnier, az EB Versenyügyi Biztosságának sajtóreferense elmondta, hogy júniusban leveleket küldtek a stúdióknak, amelyekben információt kértek a technológiai cégekkel kötött exkluzív szerződéseikkel kapcsolatban. Az EB azt vizsgálja, hogy a szerződésekben nem szerepelnek-e olyan kitételek, amelyek sértik az Unió monopóliumellenes szabályait és törvényeit. Arról, hogy mely stúdiók kaptak ilyen levelet, Lemonnier nem nyilatkozott.
Jelenleg több hollywoodi filmstúdió, például a Twentieth Century Fox és a Walt Disney is kizárólag Blu-ray, míg a Universal kizárólag HD DVD lemezen ad ki nagyfelbontású filmeket, egyedül a Warner Bros támogatja mindkét kéklézeres formátumot. Mindez azt jelenti, hogy a vásárlóknak ahhoz, hogy az összes nagyfelbontásban kiadott filmet megnézhessék, kétféle kéklézeres lejátszóval kell rendelkezniük. A fogyasztók valószínűleg támogatnák, ha végül egyik vagy másik formátum válna egyeduralkodóvá, ezt azonban Lemonnier szerint nekik, és nem pedig a stúdióknak kellene eldönteniük. Egyelőre sem a hollywoodi filmstúdiók, sem pedig a Blu-ray és HD DVD mögött álló cégek nem kommentálták a hírt. A Blu-ray Szövetség saját adatai szerint pillanatnyilag ők vezetnek a versenyben több, mint egymillió eladott filmmel, illetve az idei első negyedéves forgalom 70%-ával.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.