Építőipari kiegészítő ERP a HostLogic-tól
Építőipari és a projektalapon dolgozó vállalkozási fókusszal fejlesztett kiegészítő alkalmazást az SAP vállalatirányítási rendszer mellé a HostLogic Kft. A szoftver megoldás rendelkezik az SAP Business One funkcióival, ugyanakkor képes az egyes projektek minden részletre kiterjedő pénzügyi elemzésére is.
A kiegészítő (add-on) alkalmazás az SAP Business One vállalatirányítási csomag (ERP) bővítménye. A kiegészítés megoldást jelent azokra a problémákra, melyeket egyes vállalkozások projektszemlélete, és az SAP, mint folyamatszemléletű rendszer közti ellentmondások okoztak. A rendszer nem tesz különbséget például egy építőipari, banki vagy informatikai projekt között, így már számos ügyfél bevezette a megoldást, melyek között alkalmazásfejlesztő, elektronikai gyártó, építőipari kivitelező és rendszerintegrátor egyaránt található.
A vállalkozásoknál az elemzések többsége nem főkönyvi alapon működik, ezért a HostLogic rendszere már a projektek kezdeti szakaszában is (a tervezési és a rendelési fázistól) hatékony eszközöket nyújt a pénzügyi elemzésre, előzetes cash-flow készítésére. Ezen kívül tartalmaz egy törzsadatbázist, ahol a fő- illetve standard projektek részletes adminisztrációja történik. A tervezést és monitorozást megkönnyíti az alapprojektek költségcsoportokba bontása: minden csoporthoz külön költségszint vihető fel, melyből a program a projekt élete során már a megrendelési fázistól hátralékot és hasznot számol. Mindez plusz szolgáltatásként, az SAP meglévő, folyamatszemléletű szolgáltatásaiba integráltan található. A gyakorlatban a kiegészítés az SAP egyik almenüjeként érhető el, annak egy funkciójaként használható. Mivel integrált megoldásról van szó, az egyes projektek pénzügyi és más adatai a hagyományos, főkönyvi szemlélettel is bármikor elérhetők, hogy az illetékes döntéshozók és adminisztratív dolgozók számára az általános, az egyes projekteken túlmutató információk is rendelkezésre álljanak.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.