Magirus-divíziót vett az Avnet
Az Avnet Inc. június közepén bejelentette, hogy megvásárolja a Magirus csoport európai „vállalati infrastruktúra” divízióját.
A Magirus csoport 700 millió dolláros éves árbevételével és több mint 600 alkalmazottjával Európa egyik vezető nemzetközi informatikai vállalata. A cég portfoliójába tartoznak a csúcsminőségű szerverek, tárolórendszerek és hálózati termékek, valamint hálózati internet- és biztonságmenedzsment szoftverek, továbbá köztes szoftverek (middleware), csoportmunka-szoftverek (groupware), virtualizálás, adatbázisok, internet/intranet, elektronikus üzleti szoftverek.
A Magirus legnagyobb, 500 millió dollár éves árbevételű üzletágát az Avnet saját európai informatikai disztribúciós rendszerébe fogja integrálni az akvizíció során.
A két cég megállapodása szerint az Avnet az új divízióval IBM és Hewlett-Packard szervereket, tárolórendszereket, szoftvereket és szolgáltatásokat értékesít majd a viszonteladók számára - hét európai országban, valamint Dubaiban. Ezzel a tranzakcióval a Magirus kilép az IBM-HP vállalati piacáról, és a jövőben más szegmensek fejlesztésére koncentrál.
Az üzleti tranzakció a szükséges európai hatósági jóváhagyások után zárul le - előreláthatólag 2007 októberében. Az üzletág teljeskörű integrációjára az Avneten belül várhatóan 2008 júniusáig kerül sor.
Az akvizíció után az Avnethez közel 140 marketing- és értékesítési területen dolgozó szakember csatlakozik majd Ausztriában, Dániában, Németországban, Olaszországban, Svédországban, Svájcban, az Egyesült Királyságban és Dubaiban.
A cégvásárlás jelentős piaci eredménye, hogy az Avnet ezzel hozzájut a Magirus 1300 viszonteladóból álló értékes ügyfélköréhez. A felvásárlást követően az Avnet Európában a nagykereskedelem mellett a hozzáadott értéket és szolgáltatásokat is tartalmazó vállalati megoldások piacán a legnagyobb disztribútorrá válik.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.