Kaposvári Egyetem-proALPHA együttműködés ERP rendszerek fejlesztésében

Kovács Attila, 2007. augusztus 6. 14:11

Sikerrel zárult a proALPHA Software AG kutatás-fejlesztési programjának hazai bevezetése, melynek során első ízben a Kaposvári Egyetem egyik doktoranduszának volt lehetősége a német szoftverfejlesztő központjában kutatásokat végeznie.

A projekt egyik fő célja a vállalatirányítási rendszerek funkcióinak tipizálása, vagyis olyan általános modell megalkotása volt, melyet mind az ERP rendszereket használó, mind az azokat fejlesztő cégek használhatnak függetlenül attól, hogy pontosan mely gyártó termékéről van szó. A projekt a Kaposvári Egyetem egy nagyobb, szoftvermodellezési és optimalizációs kutatási programjának része. A proALPHA konszern Európa számos országában működtet úgynevezett campus programot, melynek során egyetemek gazdasági vagy informatikai karairól érkező hallgatói különböző – általában diplomamunkához kapcsolódó – kutatásokat végezhetnek a cégnél vagy annak ügyfeleinél. Az ilyen együttműködésnek és támogatásnak nagy hagyományai vannak Németországban, és a proALPHA hazai leányvállalata, a proALPHA Software Kft.-nek feltett szándéka hozzájárulni a hagyomány magyarországi elterjedéséhez. A proALPHA Campus Program két lehetőséget kínál a hallgatók és az oktatási intézmények számára. Egyrészt gyakornoki pozíciókat biztosít olyan egyetemisták és főiskolások számára, akiknek ez tantervi előírás. Jelenleg ilyen szerződése a Budapesti Műszaki Főiskolával van a cégnek. A másik láb a diploma vagy doktori kutatási programok támogatása. Ehhez a proALPHA hazai vagy külföldi témavezetőt, illetve külföldi tanulmányutat biztosít, akár teljes költségtérítéssel. Egyébként a magyar hallgató kutatásainak fókuszában az úgynevezett szuboptimális döntések álltak, vagyis olyan döntési mechanizmus kidolgozása, mely lehetővé teszi, hogy a döntések a vállalati hierarchia azon szintjén szülessenek meg, amelyen felmerültek.

Kulcsszavak: ERP proALPHA

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

2024. május 31. 18:34

Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.

2024. május 31. 09:55

Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.

2024. május 30. 19:06

GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be. 

2024. május 30. 17:19

A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

2024. május 30. 15:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52