A UPC a félév végére 1,28 millió előfizetést szolgált ki Magyarországon
Az amerikai Liberty Global Inc., vállalat által közvetve 100 százalékban tulajdonolt UPC holland távközlési cég az idei második negyedévben a múlt év azonos időszakához képest 110 ezer előfizetői ponttal növelte bázisát, bevétele pedig ez idő alatt 10 százalékkal 827 millió euróra nőtt. A Telecompaper holland távközlési lap szerint a második negyedévi magyarországi eladások értéke 15,2 százalékkal növekedett, a féléves eladás 12,7 százalékkal.
A magyarországi bevételek a Liberty féléves üzleti jelentése szerint a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 18 millió dollárral, 23,7 százalékkal nőttek, ha pedig az egész első félévet hasonlítjuk a tavalyihoz, akkor 33 millió dolláros, 21,9 százalékos a növekedés.
Az előfizetői számokat nézve az elmúlt negyedévben a televíziós előfizetők számának csökkenése mellett 11500 új internetes és 7100 új telefonos előfizetőt sikerült szerezni. Csaknem 1 millió 280 ezer előfizetést szolgál ki Magyarországon az UPC, ebből 716,2 ezer kábeltévés, 243,4 ezer internetes és 161,1 ezer a telefonos előfizetés.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.