MENTA: Kormányzati reformok és informatika
A MENTA idei fő témája a kormányzati reformok és az informatika kapcsolata lesz, ezen belül külön szekció foglalkozik majd az egészségügy és az informatika kapcsolatával, valamint a kormányzati informatika korszerűsítésével, a kritikus infrastruktúrák védelmével és az előrelátható kormányzati informatikai beruházásokkal. Emellett még két fontos téma körbejárására vállalkoztak a szervezők: az egyik az iparágat jellemző konvergencia, amely a telekommunikáció, a média és az informatika közös fejlődési irányait vizsgálja, a másik pedig a multinacionális cégek és a hazai kis- és közepes vállalatok együttműködési lehetőségei. A szekciók és előadások aktív szereplői az IVSZ munkacsoportjai és munkacsoportok vezetői, akik mellett az új elnökség tagjai is megjelennek különböző moderátori, házigazda és témafelelős szerepekben. A Mentán kötetlen formában lehetőség nyílik arra is, hogy az érdeklődők közelebbről is megismerkedhessenek az új elnökség stratégiájával, fő célkitűzéseivel.
A párbeszéd hatékonysága érdekében a hazai infokommunikációs vállalatok vezetői, szakemberei mellett a kormányzat is jelentős erőket vonultat fel az eseményen: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Egészségügyi Minisztérium, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a Miniszterelnöki Hivatal vezetői személyében. A szakmai programmal párhuzamosan az érdeklődőknek kiállítási lehetőséget is biztosít az IVSZ, ahol kiállítóként kitűnő lehetőség nyílik potenciális ügyfelek/partnerek megszólítására és ajánlatok eljuttatására az infokommunikációs nagyvállalatok, KKV cégek közép- és felsővezetőihez.
A MENTA idei helyszíne a soproni Hotel Fagus, a Lövérek erdeiben található új konferencia és wellness szálloda lesz, amely 2005-ben az év legjobb, nem budapesti szállodájának odaítélt Corporate Club díjat kapta a Business Traveller olvasóinak szavazatai alapján, valamint elnyerte "Magyar Turizmus Minőségi Díj 2006" elismerést.
A Mentáról bővebben: http://www.ivsz.net/menta 2007
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.