Online videó: szórakozás vagy bevételi forrás?
A legtöbb látogató számára az online videó világa hasonló egy vidámparkbeli kiránduláshoz: a lehetőségek és izgalmak széles tárháza, mely garantálja, hogy ha bemegy, elfelejti miért is érkezett, de biztos, hogy elégedetten távozik, mert a pozitív külső ingerek olyan mennyiségben zúdulnak rá, hogy még gondolkodni is elfelejt.
Ha azt szeretné, hogy az Ön által készített online videó a szórakozás mellett hasznos és értelmes információt is nyújtson érdeklődőinek, érdemes elolvasnia tanácsainkat.
- Készítsen tervet, mielőtt nekilát
Logikusnak tűnik, de vajon Ön végiggondolta?
A rendkívül nagy nyomás alatt, hogy megtalálja és motiválja azokat az érdeklődőket akik megnézik, letöltik esetleg megvásárolják anyagát, sokan elfelejtik letisztázni, hogy pontosan mi is a videó célja, milyen irányvonalat követ és hogy épülnek egymásra az egyes elemek. Hisz, mint egy írásos anyagnál, itt is ugyanolyan fontos az egyszerűség és a gördülékenység. Ráadásul egy ilyen terv jó alapot nyújthat a média stratégia megtervezéshez és kivitelezéséhez, beleértve a digitális továbbítási lehetőségeket is (vírusmarketing).
- Kínáljon izgalmas tartalmat
Az online videó létrejötte elsősorban a szociális média térnyerésének köszönhető. Ezen belül is a web 2.0-s technológiáknak (különösen a továbbítható, megosztható videó) és a (főleg külföldön közkedvelt) sorozatoknak, melyek alapvetően webvideó gyanánt készültek.
Valószínűleg ez a trend játszotta a legfontosabb szerepet, a fogyasztói ízlések és elvárások változásában. Az érdeklődők egyre növekvő mértékben kutatnak olyan tartalom után, melyet eddig csak a tv-ben vagy a hagyományos média egyéb helyein lehetett látni.
Fontos tehát, hogy videói tartalmát úgy állítsa össze, hogy gazdag és élménydús legyen az alkotás, szem előtt tartva a formátum könnyű továbbíthatóságát az egyes platformok közt, melyet napjaink web 2.0-s látogatói használnak. Kampánya sikere ugyanis a legnagyobb mértékben attól függ, hogy mennyire nyeri el egy-egy látogatói közösség tetszését és ők mennyire igyekeznek videóját megosztani egymással.
- Mérje a kampány eredményeit
Fontos, hogy egy kampány indítása előtt tisztázza le azt is, miként méri az eredményeket. Az internet ebből a szempontból rengeteg lehetőséget kínál a hagyományos médiával ellentétben.
Számtalan típusú online videótechnológia létezik már, ráadásul a formátumok is különbözhetnek. Némelyik beágyazva egy weboldalon, míg a másik csak ráúszik az alap tartalomra. Nyilván mindegyiket másképp kell és lehet mérni.
Kövesse nyomon a technika fejlődését, hogy naprakész információkkal rendelkezhessen a mérési folyamat megtervezésekor.
Önnek egy a lényeg. Hányan töltötték le anyagát és kattintottak rá a benne elhelyezett linkre. A jó hír, hogy az internet még ennek ellenére is megkérdőjelezhetetlenül jobban mérhető média, mint a hagyományos eszközök. Legfeljebb néhány riportjában oda kell tennie egy kis megjegyzést, hogy „ez és ez nem mérhető”.
- Optimalizálja videóit is a keresőmotorokra
A „Google Universal Search” májusi bevezetése arra késztette a szórakoztató- vagy videómarketingben érdekelteket, hogy biztosítsák: az összes eszközük, a képektől a videókig, a weboldalaktól a víruskampányokig optimalizálva legyen a keresőmotorokra.
Jóllehet a videókeresés egyelőre megmaradt kezdeti fázisában, azonban ha versenyben akar maradni, mégiscsak foglalkoznia kell vele. Legalább annyira, hogy a videói tartalmának megtervezésekor figyel a keresőoptimalizálási szempontokra is.
- Termeljen pénzt videóival
Ha egyszer megértette az online média és a közösségi továbbítás nyújtotta lehetőségeket és ennek fényében készíti el videóit, akkor segítségükkel sokkal több haszonra tehet szert annál, hogy megnő márkája ismertsége.
Az egyik módszer, hogy olyan tartalmat kínál videójában, mely célcsoportjának megér annyit, hogy fizessen érte. Még ha elsőre idegenkedik is tőle, érdemes kipróbálnia ezt a lehetőséget. Példaként régóta létezik már olyan „sikeresen működő iparág”, mely ebből tartja fent magát. Akkor az Ön által kínált hasznos információkra miért ne lenne érdeklődő?
Ha reklámfilmjeivel csak márkaismertséget kíván elérni és főként látogatói érzelmeire kíván hatni, akkor érdemes elgondolkodnia a reklámhely eladáson. Ilyen lehet például egy hirdetés a videótartalom körül, egy megjelenített szponzori partnerkapcsolat a tartalomban, vagy hirdetések a céloldalon (bannerek pl.). Higgye el, sokan fizetnének azért, hogy bekerülhessenek látogatói látóterébe. Ha pedig megfér egymás mellett az Ön tartalma és mások hirdetése, akkor miért ne tenne szert egy kis pluszbevételre?
Noha minden marketingesnek mások a céljai és az elvárásai, a fentiekben leírtak talán mégis tudnak némi eligazítást adni az újszerű média világában. Legyen fogászati kezelés, alakformálás, számítógép-szervizelés vagy bármilyen szolgáltatás vagy termék, amiről az online videója szól, ha időben lép és kihasználja a konkurenciája által még fel nem fedezett eszközöket és területeket, garantáltan Ön lesz a nyerő a versenyben - legalább egy pár hónapig.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.