A Ricoh Csoport másodszorra is kikapcsolt
A „Think and Act”, azaz „Gondolkozz és Cselekedj” gondolat lényege, hogy minden leányvállalat egyedi módon fejezze ki a környezet iránti elhivatottságát, így a Global Eco Action Week országonként más és más ötletes aktivitást foglalt magába.
Ricoh Hungary
A Ricoh Hungary dolgozói június 5-én zöld színbe öltöztek, lekapcsolták az irodai dekorációkat, a bemutatótermi logókat, a világítótestek nagy részét, az éppen használaton kívüli nyomtatókat, fénymásolókat és egyéb berendezéseket, ezen felül pedig a hét fennmaradó részében is fokozottan ügyeltek az energiafogyasztás csökkentésére. Az odafigyelés eredményeként az idén már 34%-os energiamegtakarítást értek el. A Ricoh Hungary a tavalyihoz hasonlóan idén is rajzpályázatot hirdetett három korcsoportban a Ricoh gyerekek körében „A mi Földünk a mi holnapunk!” témában, hiszen a környezettudatosságra való nevelés már gyermekkorban nagyon fontos. A pályaműveket az irodában állították ki és értékes díjakkal jutalmazták. A kezdeményezéshez az ország különböző pontjain számos márkakereskedő is csatlakozott.
Energitakarékosság szerte Európában
A franciaországi Ricoh 80 önkéntes dolgozó segítségével megtisztította a meudoni tavakat, a lengyelországi Ricoh pedig a gesztenyefák védelméért kampányolt. A spanyol, az angliai és a benelux államokbeli leányvállalat levetítette alkalmazottainak Al Gore környezetvédelmi dokumentumfilmjét, a „Kellemetlen igazságot”. A Ricoh Italy konferenciát szervezett a „Metrobosco” szén-dioxid-kibocsátást csökkentő környezetvédelmi programmal kapcsolatban, amelynek keretében a dél milánói mezőgazdasági parkba 8000 fát ültetnek. A portugál leányvállalat június 5-én a kereskedelmi ajánlatok és a számlák kivételével nem nyomtatott ki semmilyen dokumentumot. A Ricoh Germany pedig egy biciklis akciót szervezett az Eco Week idejére, ahol minden lebiciklizett kilométer után 1 eurót adományozott különböző környezetvédelmi projekteknek.
A Global Eco Action Week összességében idén is sikeres volt, hiszen az akcióprogramhoz 38 ország 104 Ricoh leányvállalatának összesen 45 634 dolgozója csatlakozott. Végeredményben, a Ricoh egy hét alatt világszerte 39 876 kilowatt energiát spórolt meg és 15 tonnával (15 073 kg) csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, ezzel is bizonyítva a környezet iránti elhivatottságát. A vállalat többek között ezzel az akcióhéttel is szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy összefogással és kis odafigyeléssel minden egyes ember tehet valamit a környezet védelméért.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.