A marketingesek 3 igazsága
3 olyan alapvető igazság létezik a reklámozással kapcsolatban, mely újra és újra felmerül, mégis a legtöbben figyelmen kívül hagyják. Cikkünkben részletesen bemutatjuk melyek ezek az alaptételek.
Önmagukban talán nem is igazságnak nevezhetőek ezek a dolgok, hanem három olyan alapvető gondolkodási módnak, melyeket ha a marketingesek figyelembe vennének, akkor sikeresebbek lennének munkájukban, hisz megértenék a lényegét, hogy valójában mit is jelent a marketing és a reklámozás. Ezen alapelvek közül bármelyik megfelelő használata már pozitív hatást fejtene ki iparágunkra és az összes tevékenység sokkal gördülékenyebben és hatékonyabban működne.
1. Reklámozás és marketing az eladásért
Valószínűleg, ez az első és legfontosabb igazság a reklámozással kapcsolatosan. A legtöbben mégis ezt felejtik el.
A televízió’80-as évekbeli térnyerésével a reklámozás területén, a médiatervezés sokkal inkább egy gyakorlattá vált: miként tudják minél jobb helyen leközölni a kreatívokat. Ahelyett, hogy az üzenet meggyőző átvitelére fókuszáltak volna, mely előremozdítja az ügyfél üzletét.
A reklámügynökségek egy-egy ügyfelük megbízását gyakran saját szerepük megerősítésére használják fel. Számos tanácsot adnak arra vonatkozólag, hogy mit kellene erősíteni, milyen promóciót kellene kitalálni vagy mekkora adatbázist építeni. De ezek a különböző utak mind egy helyre kell, hogy vezessenek: eladni az ügyfél termékét vagy szolgáltatását. Nem az számít, hogy az ügynökség munkatársai mennyire profi művésznek, fotósnak vagy értelmiséginek gondolják magukat. Csak az számít, hogy milyen mértékben tudják előremozdítani az ügyfél üzletét. Lehet egy ügynökség akármennyire profi, ennek egy helyen kellene igazán megnyilvánulnia: az ügyfél céljainak elérése során.
David Ogilvy, „A reklámról” című könyve még ma is a legalapvetőbb mű a marketing szakmában. Az iparág nagyapja ezzel is kezdi mondandóját: „a reklámozás arról kell szóljon, hogy eladjuk a terméket”. Remélhetőleg nem kezdünk el vitatkozni vele. (Könyvének második fejezetében természetesen már ír arról is, hogy miként gyártsunk olyan reklámot, ami elad.)
2. A piacok a társalgásról szólnak
Napjainkban rendkívül sok szó esik a piaccal történő kommunikálás témájáról, ami nagyon jó. Azonban sok marketinges még mindig fél attól, hogy beszélgetésbe elegyedjen célcsoportjával. Ők azok, meg akarják mondani vásárlóiknak, hogy mit tegyenek, de valószínűleg ahhoz nincs elég kontrolljuk felettük, hogy meg is győzzék őket: tegyék meg amit kérnek.
Nem szabad elfelejteni, hogy a modern médiavilág a nyilvánosság területe. Ami azt jelenti, hogy ha valakinek van hangja, még nem biztos, hogy hallatnia is kell. Vagyis, nem biztos, hogy megfelelően képes prezentálni magát mások előtt.
A piacnak nyílt és őszinte társalgásra van szüksége, jóra és rosszra egyaránt. Így ezen a területen a csatározások és nyilvánosságra hozatalok sokkal jobb megközelítések, mint a függöny mögé bújni és onnan kiabálni, hogy én vagyok a legjobb.
3. Óvatosan a lehetőségekkel
A technológia mindig játszott valamilyen szerepet a reklámozás történetében. A reklámipar általában inkább követőként volt jelen a technológiai újdonságok alkalmazásánál.
Az internetes reklámok azonban megdönteni látszanak ezt a hagyományt. Kulcsszavakat emelünk ki, hogy aztán rájuk kattintva egy kuponhoz érkezzen az érdeklődő, pop-up és pop-under ablakokat alkalmazunk, kiszimatoljuk a haladási útvonalakat és reklámokat helyezünk el ott, videókat töltünk le a PSP-kre (hordozható playstation). Amit meg lehet csinálni azt meg is tesszük.
Ez azonban nem mindig helyes. Nem azt mondom, hogy nem kellene megtennünk dolgokat amelyekhez értünk, csak feltárom a tényt, hogy amit teszünk nem biztos, hogy azt az eredményt hozza amit elvárunk tőle.
Egy eszközben rejlő lehetőség még nem elég ok arra, hogy alkalmazzuk is. Az interneten - sokkal inkább mint más médiában - a marketingesek és a hirdetők hajlamosak irracionálisan is sok technikai lehetőséget kipróbálni. Sajnos azonban néha a technikai kapacitásunk sokkal jobb, mint az eszközök megfelelő használatára való képességünk. Érdemes tehát ez utóbbin többet dolgozni.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.