Az EU a Google ügyfeleit kérdezgeti
Az Unió antitröszt testülete szokatlan lépésre szánta el magát, mivel megkereste a Google ügyfeleit, hogy megtudja, azok hogyan állnak hozzá a hamarosan bekövetkező online reklámspecialista átvételéhez. A keresőóriás még áprilisban jelentette be, hogy felvásárolja a DoubleClick online hirdetés-specialistát, amit a konkurensek nem vettek jó néven, és komoly versenyfelügyeleti vizsgálatra szólították fel az illetékes hatóságokat. Az EU úgy tűnik komolyan is veszi az ügyet, ugyanis szokásától eltérően most a cégek egyesülésének bekövetkezte előtt kérte ki az ügyfelek véleményét. A vizsgálatot végző magas rangú hivatalnokok elmondták, mivel egy komplex és sokak által vitatott fúzióról van szó, az Uniónak szüksége van a kliensektől kapott információkra, mielőtt engedélyezné az összeolvadást.
A Google egyik szóvivője kijelentette, hogy mindenben készségesen állnak a versenyhivatal rendelkezésére.
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.