Távközlés, internet - folytatódó hazai trendek a II. negyedévben
Az internetszolgáltatók száma június végén 334 volt, 101-gyel több, mint egy évvel korábban. A piac erősen koncentrált: 25 cég mondhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.
A második negyedév folyamán az internet-előfizetések száma több mint 6 százalékkal, egy év alatt 36 százalékkal emelkedett.
A szélessávú internet két formájánál, az xDSL és a kábelhálózatnál 52, illetve 53 százalékkal nőtt az előfizetők köre. A vezeték nélküli internet még gyorsabban, egy év alatt 65 százalékkal növekedett, részaránya már megközelítette a 21 százalékot.
Az összes előfizetéseken belül 2006 II. negyedévéhez képest közel negyedére zuhant a betárcsázós, azaz az kapcsolt vonali és ISDN, s csökkent a bérelt vonali előfizetéseinek aránya.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel a második negyedévben megközelítette a 26,2 milliárd forintot, ami 24 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
A KSH szerint a mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 168 ezerrel növekedett, s az időszak végére már meghaladta a 10,2 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 176 ezerrel emelkedett. A negyedév végén 100 lakosra már 102 mobil-előfizetés jutott.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 6 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél nagyobb mértékben, 14 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 330 percnyi beszélgetés jutott, ez 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A vezetékes fővonalak számának csökkenését a szintén vezetékes besorolású kábeltelefonos szolgáltatások dinamikus fejlődése sem tudja megállítani. Június végén az előzetes adatok szerint 3,3 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 96 ezerrel kevesebb, mint 2006 azonos időpontjában és 29 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén.
A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 33 volt. Az ISDN-vonalaknak a vezetékes szegmensen belüli aránya változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 18, időtartama 22 százalékkal csökkent az előző év II. negyedévéhez képest. A visszaeséshez hozzájárul a mobilforgalom éves szinten erőteljes emelkedése és valamelyest az ingyenes internetes telefonálás egyre inkább terjedő lehetősége is.
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások - adatcélú forgalommal együtt számított - időtartama 517 perc volt, ami 20 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,1 percet, internethívások nélkül 2,9 percet tett ki.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.