Szolgáltató nélküli ingyenes mobilhívások
A svéd TerraNet a rendszert eredetileg a fejlődő világnak szánta, de a benne rejlő lehetőségek jóval szélesebbek. Az ötlet a TerraNet alapítójától, Anders Carliustól származik, aki 2002-ben Tanzániában egy safari kiránduláson vett részt. Ott személyesen is megtapasztalhatta, milyen furcsa és egyben nevetséges helyzet, hogy mobiltelefonjáról térerő hiányában nem tudja felhívni a látótávolságban levő másik dzsip utasait, jóllehet mindkettőjüknél drága készülék van.
A megoldás lényege a hagyományos adóvevőkéhez hasonló, ám jelentős különbséggel. A korlátozott közvetlen vételi képességet úgy terjesztik ki, hogy a köztes készülékek is mintegy adótoronyként szolgálnak, így az egyes készülékek vételkörzeténél jóval messzebb telefonálhatunk. Az önépítő rendszer tulajdonképpen sokban hasonlít az internetre, ahelyett, hogy egy-egy központra épülne, több elérési pontot kínáló hálóként viselkedik. Mindez azt jelenti, hogy közelebbi hívások esetén nem csak adótornyokra és térerőre, de szolgáltatóra sincs szükség, tehát a hívások teljesen ingyenesek. A rendszert tehát fejlődő országoknak szánják, de ettől még legalább ilyen, ha nem nagyobb siker lehet a nyugati világban is, akárcsak a Motorola Motofone F1-ese, mely tartósságával az indiai piacot akarta meghódítani, de Európában is sikertermék lett. Képzeljük csak el egy ilyen önépítő hálózat sikerét egy olyan sűrűn lakott területen, mint például a nagyvárosok, ahol szinte mindenkihez vételi közelségben található egy másik telefon. Az eredmény korlátlan beszélgetési idő, teljesen ingyen. A másik nagy előny a hálózatok túlterhelésének megszűnése, mivel vészhelyzetekben nem egyetlen pontra terhelődnek a hívások, hanem szétoszlanak a sok készülék alkotta hálón.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.