Elhelyezték a Pannon új székházának alapkövét
A Pannon a székház tervezésekor és építésekor is hű marad elkötelezettségéhez, amely a leginkább környezettudatos hazai társaságok egyikévé teszi: az új irodaház organikusan épül be a természetbe. Az épület a nyolchektáros völgy területének mindössze 7,55 százalékát foglalja majd el a megengedett 30 százalék helyett. A terület 69 százalékát megőrzik zöldterületként, bár az előírás mindössze 40 százalék lenne.
Az ünnepségen Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója köszöntötte a vendégeket, majd a társaság vezérigazgatója, Ove Fredheim beszélt az interaktív iroda koncepciójáról, és arról, hogyan járul hozzá a Pannon további sikereihez. Ove Fredheim elismerően szólt a projekt építészeti, a Zoboki, Demeter & Társaik Építésziroda, illetve a beruházást megvalósító cégek, az Arcadom Építőipari Zrt. és a Narva Kft. munkájáról.
Garamhegyi Ábel államtitkár, az infokommunikáció mindennapi életben betöltött modernizációs szerepét, és a telekommunikációs vállalatok gazdaságfejlődésre gyakorolt hatását emelte ki. Keller László, Törökbálint polgármestere elmondta, milyen változásokkal tekint Törökbálint egy ilyen jelentős gazdasági társaság érkezése elé. Jan Edvard Thygesen, a Telenor ügyvezető alelnöke és kelet-közép-európai tevékenységének irányítója a Pannon norvég anyavállalata által az interaktív iroda koncepciójának alkalmazásában szerzett tapasztalatokról szólt beszédében.
A beszédeket követően Ove Fredheim és Jan Edvard Thygesen, valamint Sokorai István, az Arcadom vezérigazgatója és Mikael Berg, a Narva ügyvezető igazgatója helyezte el az alapkövet. Az új székház 26 520 m2 – a parkolókkal együtt 34 890 – alapterületen helyezkedik majd el, s mintegy 1200 munkaállomás lesz majd benne.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.