Csődbe ment az SCO
Az SCO egy olyan vállat volt, mely mindig is a háttérbe húzódott, üzleti tevékenysége nem volt kiemelkedő, ám jogi tevékenykedése annál nagyobb figyelmet vonzott rá. A cég a Linux közösség osztatlan és egyöntetű utálatát tudhatta maga mögött, mivel egyik legfőbb ténykedése a birtokába jutott jogok alapján a Linux-gyártók sorozatos beperlése volt. Az SCO a Linux/Unix részjogok miatt úgy érezte, hogy részesedés illeti minden egyes Linux fejlesztés után. Nem csak az volt ezzel a gond, hogy dollármilliárdokra rugó követelésekkel álltak elő, de az is, hogy hiába hangoztatták a Linux szerelmesei, hogy a rendszer lényege éppen annak szabadsága. Márpedig az SCO olyan alapmegoldásokat mondott magáénak, melyek minden, tehát teljesen ingyenes Linux termékekben is jelen vannak, így azok is jogdíjkötelesek lennének, tehát többé már nem ingyenesek. Az SCO által indított pereket még felsorolni is hosszú, beperelték a Microsofttól kezdve az IBM-en át a Novellig szinte az összes nagyobb piaci szereplőt.
Az SCO tehát egyre inkább egy olyan vállalt szerepében tűnt fel, mely nem saját fejlesztéseiből, hanem a birtokába jutott jogokból szeretne fennmaradni, így inkább piachátráltató erő, mint azt fejlesztő résztvevő. A cég azonban a jelek szerint elszámította magát, egyrészt az elhúzódó perek miatt nem jutott készpénzhez, másrészt sorra ellenpereket indítottak ellene, harmadrészt pedig kulcsfontosságú pereket nem sikerült megnyernie, ami egész stratégiáját megingatta. Ilyen volt például a Novell elleni per, melyben augusztus közepén a bíróság nem az SCO-nak ítélte a Unix operációs rendszer jogait. Először jó ötletnek tűnt ez a jogi játék, amit jelez az SCO által az IBM ellen 2003-ban indított per, mely akkor olyan ígéretes pénzforrásnak tűnt, hogy a cég augusztusi áron 1 dollár 55 centes részvényei egészen a 19 dollár 41 centig szöktek fel. Mára azonban megtört a varázs, a vállalat saját farkába harapó kígyóhoz hasonlóan éppen a saját maga által indított persorozat áldozta lett, mivel ezeket részben elvesztette, másrészt felőrölték a cég anyagi tartalékait. Az SCO az elmúlt dicstelen fél évtized után a hét végére időzítette a csődeljárás benyújtását, és a csöndes távozást a színről.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.