Európa legértékesebb márkája a Nokia
Európa legértékesebb cégmárkái:
- Nokia (32,332 milliárd euró),
- LVMH (29,831 milliárd euró),
- Unilever (25,136 milliárd euró),
- Telefonica (23,858 milliárd euró),
- Vodafone (22,550 milliárd euró),
- Mercedes-Benz (20,483 milliárd euró),
- Deutsche Telekom (18,269 milliárd euró),
- BMW (17,298 milliárd euró),
- France Telecom (17,068 milliárd euró),
- inBEV (16,873 milliárd euró).
A részletes rangsor
Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsorolása, valamint a tanulmányban szereplő ország- és szektorelemzések, országjelentések
Brit és német cégek uralják az európai márkaversenyt. Az Egyesült Királyság 10 legértékesebb márkájának összértéke 137 milliárd euró. A német Top10 is közel ennyi. Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet kutatási és ügyvezető igazgatója a következőképpen összegezte a tanulmány három fontosabb következtetését:
- Az európai márkamenedzsment differenciált, az 50 legértékesebb cégmárka több mint kétharmada kezel márkaportfoliókat.
- A kelet-európai márkáknak óriási lehetőségeik vannak, a Beeline orosz távközlési vagy a Gorenje szlovén háztartásigép-márka például követendő példa lehet a többi kelet-európai ország számára.
- A márka vagyongyarapító tényező, Európa jövője az erős márkáktól, a gazdasági növekedéstől, a foglalkoztatottság arányától és a különböző nemzetgazdaságok markáns jellegétől függ. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 31,14 százalékkal, második Svájc 26,13 százalékkal, az európai átlag pedig 9,3 százalék. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,13 százalékkal szerepel.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.