Az európaiakat (egyelőre) nem érdekli a mobiltévé
Carolina Milanesi, a Gartner elemzője szerint a közömbösség vagy elutasítás mögött praktikus okok állnak: a megfelelő vizuális élményt kínáló készülék ugyanis túl nagy kellene, hogy legyen, míg a többség által optimálisan kis méretűnek elfogadott mobilokon nem fér el élvezhető tévézést kínáló képernyő. A Távol-Keleten úgy tűnik, hogy az emberek kompromisszumkészebbek ezen a téren, mivel ott 20% fejezte ki érdeklődését a mobiltévé iránt. Igaz persze, hogy például Dél-Koreában a Samsung sorra jelenteti meg a DMB-tévés készülékeket, és emellett a szabad frekvenciák kiválasztása is probléma-mentesebb.
Európában jelenleg 3 országban működik üzleti célú mobiltévé-szolgáltatás, míg további legalább 14 helyen tesztelés zajlik. Ázsiában ugyanakkor a fejlettebb országok (Dél-Korea, Malajzia) mellett olyan fejlődő államokban is beindult már a DVB-H szolgáltatás, mint India és Vietnam, jövőre pedig Indonézia és a Fülöp-szigetek is belépnek a sorba. Európában gondot jelent, hogy hiányoznak az egységes üzleti modellek és a szabadon hozzáférhető frekvenciák, akárcsak az általánosan elfogadott technológiai szabvány.
Ez utóbbi vonatkozásában az EB – pontosabban Viviane Reding, távközlési és informatikai Biztos – szokásához híven igen keményen lépett fel, amikor hivatalos közleményében a Nokia által, az EU közel 40 millió eurós támogatásával fejlesztett DVB-H egységes mobiltelevíziós szabvánnyá tétele mellett foglalt állást. A ’90-es években a bizottság ugyanígy cselekedett a mobiltelefonos GSM platform esetében, és az azóta elért fejlődés messzemenően őket igazolta. A Gartner mostani felmérése ugyanakkor igencsak kellemetlenül érintheti az európai piacot és főként a mobilszolgáltatókat, akik előfizetőnként 5-10 euró többletbevételt várnak a mobiltévétől.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.