Hogyan segíthet cégének a nyerő internetmarketing úgy lehagyni a konkurenciát, ahogy a nyúl lehagyja a teknősbékát?

forrás Prim Online, 2007. szeptember 25. 18:24

A legtöbben egyáltalán nem veszik komolyan az internetmarketinget, és ezzel gyakorlatilag ezüsttálcán kínálják a lehetőséget versenytársaiknak. Az alábbi cikkben részletesen bemutatom azt a stratégiát, amellyel elkerülheti ezt az óriási hibát, és amelynek segítségével 2008-ban behozhatatlan előnyre tehet szert konkurenseihez képest.


A legtöbb  mikro- és kisvállalatnál vagy egyáltalán nincs internetes jelenlét, vagy egy teljesen eredménytelen honlappal kipipálják a feladatot. Persze van, ahol igen komoly összegeket szánnak rá a honlap elkészítésére, csakhogy az eredmények nem feltétlenül arányosak a ráfordított összeggel.

Az alábbiakban részletesen bemutatom azt a három legfőbb előnyt, amelyekre szert tehet, ha mégis komolyan veszi az internet lehetőségeit, és amelyek közül legalább kettőre nagy valószínűség szerint nem is gondolt. Bemutatom továbbá, hogy hogyan készüljön fel weboldal készítési projektjére, majd megismerheti azt a néhány buktatót is, amelyeket mindenképpen el kell majd kerülnie.

Nos tehát először nézzük azokat az előnyöket, amelyeket egy jól átgondolt, bevételtermelésre tervezett honlap jelenthet cégének:

1. Honlapja jelentős többletbevételt biztosíthat a cég számára, ráadásul sokkal alacsonyabb költséghányaddal, mint hagyományos üzlete. Egy jól elkészített honlap – persze ez cégprofiltól és iparágtól is függ – akár sokszorosára is növelheti egy cég bevételét, de még kevésbé ideális esetben is a cég korábbi forgalmával  vetekedő többletbevételt eredményezhet.
2. Mivel az internetes értékesítés és üzletmenet folyamatai sok esetben nagyon jól automatizálhatóak, a költségek nem feltétlenül nőnek egyenes arányban a forgalommal. Egy értékesítési honlap kialakítása során ráadásul olyan feladatok automatizálására is „rákényszerülhet”, amelyek hagyományos tevékenységének költségeit is csökkentik, így jelentősen növelve cége profitabilitását.
3. Az internetmarketing során olyan kulcsfontosságú piaci információkhoz juthat hozzá, amelyeket a hagyományos üzletben csak méregdrága piackutatásokkal vagy ipari kémkedéssel lehetne megszerezni. Ezen információk segítségével viszont nem csak az interneten tudja versenytársait lepipálni, hanem hagyományos üzletágát is alaposan fel tudja gyorsítani.

 

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01