Repülőtéri poggyászok nyomon követése RFID technikával
A Simatic RBS, amely az IATA (International Air Transport Association) RP1740c számú ajánlásán alapul, a poggyászdarabokat pontosan és megbízhatóan rögzíti. A poggyászt a szállító- szalag egy alagúton keresztül továbbítja, amely érintkezésnélküli, URH-sávban működő RFID író/olvasó rendszerrel van felszerelve. Az egyes darabokra egy RFID "BagTag" azaz csomagcímke van erősítve, amely integrált antennát, mikroprocesszort és az adatcserét szolgáló memóriát tartalmaz. Az adatok olvasása „futtában”, azaz valós időben történik, és innen a csomagmenedzsment-rendszer magasabb szintjére továbbítódnak. Szomszédos Simatic RBS-ek nem zavarják egymást, hiszen nem interferálnak egymással. Az új nyomkövető rendszert tartós vizsgálatok során már kipróbálták a németországi Fürth városában található Siemens Airport Center fejlesztési és tesztközpontban, ahol valósághű körülményeket teremtettek, hogy meggyőződjenek a működésbiztonságról és a rendszer átbocsátó képességéről. A Simatic RBS az A&D ágazat által előállított standard komponensekből épül fel, ennek köszönhetően könnyen integrálható meglévő automatizált rendszerekbe, pl. már meglévő csomagszállító konvejor rendszerekbe. Ez a funkció megkönnyíti az installációt és az üzembe helyezést, ugyanakkor az időigény pontos tervezését teszi lehetővé, és már az induláskor garantálja a megbízható működést.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.