20 éves az ACT! - a számítógépes vevőkapcsolat-kezelés klasszikusa
Ki gondolná, hogy már 20 éve annak, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelés terén első programok egyikét, az ACT!-et a piacra dobták? A meglévő és potenciális ügyfelek valamennyi adatát és a velük való összes kommunikációt tároló egyetlen, de több használó között megosztható adatbázist rendkívül felhasználóbarát módon kezelő, a MS Office megjelenése óta az Outlook-kal, Word-del és Excel-lel, valamint több Windows alatt futó programmal szorosan együttműködő programot világszerte több mint 2,7 millióan vásárolták meg, és segítségével közel 40 ezer vállalkozás kezeli sikeresen ügyfeleit.
Az Egyesült Államok-beli texasi Dallasban egy számítógépkereskedő, Pat Sullivan alapította Contact Software 1987-ben bocsátotta útjára az ACT (Automated Contact Tracking = automatikus kapcsolatkövetés) első, DOS 2.11-re írt változatát, melyet hamarosan egyszerűen csak ACT! néven emlegettek. Már 1991-ben megjelent az ACT! for Windows 1.0. A céget 1993-ban felvásárolta a nálunk is jól ismert Symantec, aki amellett, hogy folyamatosan követte a Windows új változatait (1996: ACT! for Windows 3 ), fax-és tárcsázóprogram integrációval növelte a program használhatóságát. 1999-ben a céget az Interact Commerce Corporation név alatt Pat Sullivan ismét visszavásárolta, aki időközben kifejlesztette az ACT! nagytestvérét, a valódi CRM szoftvert, a Saleslogix-ot, mely az ACT!-hez hasonló folyamatkövetési filozófiájával, rugalmasságával és kezelői felületével kézenfekvő továbblépést jelent az ACT!-et kinövő vállalkozások számára. Pat Sullivan-t a két programért az Ernst&Young kétszer is az Év Vállalkozója díjjal tüntette ki és nevét az értékesítés és marketing történetének 80 legnagyobb hatású személyisége között emlegetik. 2001-ben még elkészítik az ACT! illesztését PDA-khoz és Palm eszközökhöz, de egészségügyi okok miatt Pat más vállalkozásba fog, és a céget (Best Sofware Inc.) megvásárolja az angol Sage UK plc. 2004-ben jelenik meg az utolsó MS FoxPro adatbázison futó változat, az ACT!6 (2004), majd a szoftvert teljesen átírják MS SQL és .NET platformra. Ettől kezdve évenként jelenik meg az ACT! by Sage Standard (1-10 használó) és az ACT! by Sage Premium munkacsoportokra (5-50 használó) ill. WEB-es (5-100 használó) elérésre írt változata. A legfrissebb, ACT! by Sage 2008 (v10) kiadásban a Premium változat egyaránt kezeli a munkacsoportokat és a Weben keresztüli elérést. Ez utóbbi segítségével a használók anélkül, hogy az ACT! futna a gépükön – tehát bármely Internetre kapcsolt gépről –, az Internet Explorer böngészővel csaknem a Windows-os változattal azonos funkciókhoz férhetnek hozzá.
Az ACT! hallatlan népszerűségét mutatja, hogy a beleintegrálható kiegészítő programok tucatjait kínálják immár nem csak amerikai, indiai, hanem európai, sőt orosz szoftverfejlesztők is.
Az ACT!-et ma a világon mindenütt árulják, 25 országban közel 600 hivatalos ACT! konzulensen keresztül is. Az angol (USA és brit) nyelvi változatokon kívül jelenleg spanyol, francia, holland, német nyelven érhető el, további lokalizációk folyamatban vannak. Az ACT! rugalmas testreszabhatóságának köszönhetően az európai angol változatával gyakorlatilag lokalizáció nélkül is kiválóan használható bámely európai nyelvi környezetben.
Itthon az ACT! először a Symantec szoftverkínálata között került a szoftverboltok polcaira, illetve sokan töltötték le az ACT! honlapjáról (Vigyázat, az európai változat onnan nem tölthető le - Szerk.) Több száz használója van és hazai bevezetési tanácsadókon és viszonteladókon keresztül való vásárlás esetén közvetlen terméktámogatást is lehet kapni.
A programról többet a www.e-cc.hu és www.act.com oldalakon lehet megtudni.
szerző: Jurenka Oszkár