A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
A FreeSoft Nyrt. október 29-én tartott budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Vaspál Vilmos, a FreeSoft elnöke megállapodást írt alá a HUMANsoft Kft. 32.250.000 forint névértékű, 100%-os tulajdoni részesedést jelentő üzletrészének felvásárlására.
Az akvizíció hátterében a FreeSoft 2004-ben, a tőzsdei bevezetésekor megfogalmazott egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése áll: a cég olyan vállalati akvizíciókat kíván végrehajtani, mellyel a hazai informatikai piac meghatározó szereplőjévé válhat.A HUMANsoft, mely a DELL legnagyobb hazai partnereként vált ismertté, az elmúlt években a változó piaci igényeknek megfelelően, eredményesen alakította át tevékenységi körét és mozdult el a magas hozzáadott értéket, jelentős szolgáltatási hányadot jelentő, komplex informatikai rendszerek implementálása és üzemeltetése irányába. Mára a cég több mint 7 milliárd forintos árbevételének közel a 40% erről a területről származik. Az akvizíció nyomán a FreeSoft meglévő, elsősorban szoftverfejlesztésből és rendszer-implementációból álló tevékenységi köre csaknem átfedés nélkül egészül ki a HUMANsoft termék– és szolgáltatás-portfoliójával, mellyel egy 10 milliárd forint éves árbevételű, több mint 300 főt foglalkoztató, meghatározó piaci részesedéssel bíró, új informatikai megoldásszállító és szolgáltató cégcsoport jött létre. A megfogalmazott célok alapján a két cég jelenleg eltérő ügyfélköre kiváló lehetőséget biztosít az új, teljes termék portfolió értékesítésére illetve a létrejövő szinergiák további kiaknázására. A cégcsoport a kiszélesedett szakmai bázisára alapozva meg kíván jelenni olyan új piacokon is, mely az eddigiekben egyik fél számára sem volt elérhető. Az előzetesen megfogalmazott stratégia a két cég 1 éven belüli technikai fúziójának megvalósítása, továbbá a termék– és szolgáltatás-portfolió egyesítése, ennek nyomán az árbevétel és a jövedelmezőség további javítása.
Az akvizíció pénzügyi háttere A FreeSoft igazgatósága zártkörű alaptőke-emelésről döntött, amelynek során 355.000 darab, egyenként 1000 forint névértékű, 2.500 forint kibocsátási értékű, „A” sorozatú, névre szóló, dematerializált törzsrészvény kerül kibocsátásra. Ezzel a FreeSoft alaptőkéje 1.435 millió Ft-ról 1.790 millió Ft-ra emelkedik. A zártkörű alaptőke-emelés során kibocsátott új részvényeket Illés Antal és Illésné Szabad Csilla (a HUMANsoft eddigi tulajdonosai) úgy jegyzik le, hogy cserébe nem pénzbeli hozzájárulásként a FreeSoft Nyrt rendelkezésére, birtokába és tulajdonába bocsátják a HUMANsoft Kft-ben 100 % mértékű tagsági jogokat biztosító részesedésüket. A tranzakció kapcsán független könyvvizsgáló készített jelentést a HUMANsoft Kft. piaci értékéről, aki azt a 2003-2007. évi átlagos EBITDA érték ötszörösében, azaz 1095 millió Ft-ban állapította meg. A felek az apportértéket ennél alacsonyabban, 887,5 millió Ft-ban határozták meg. A tranzakcióban a HUMANsoft Kft.-t az Invescom Corporate Finance pénzügyi tanácsadó cég támogatta. A tőkeemelés cégbírósági bejegyzését követően a FreeSoft azonnal benyújtja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez a zárt körben kibocsátott részvények tőzsdei bevezetéséhez szükséges kibocsátási tájékoztatót, és annak jóváhagyása után haladéktalanul kezdeményezi ezen részvények bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére.
A FreeSoft cégcsoport Az akvizíció nyomán a FreeSoft cégcsoport az alábbiak szerint épül fel. FreeSoft Nyrt. és annak leányvállalatai: HUMANsoft Kft. 100%, Axis Kft. 100 %, FreeSoft Deutschland GmbH 100%, FreeSoft International USA 100%, FreeSoft Asia-Pacific Pty Ltd. 19%-os tulajdonrész.
Tóth Béla, a HUMANsoft ügyvezető igazgatója kiemelte, az akvizíció révén a most 18 éves cég egy nagy IT cégcsoport meghatározó tagjává válik. Hangsúlyozta, hogy a HMANsoft és FreeSoft termékportfoliói döntő részben egymást kiegészítik.
Keresztesi János, a FreeSoft vezérigazgatója akövetkező válaszokat adta a Prím Online kérdéseire. Mind a HUMANsoft, mind a FreeSoft pozitív eredménnyel fogja zárni a 2007. évet. Az akvizíciótól függetlenül megvalósul a FreeSoft idei évre tervezett 2,7 milliárd forintos árbevételi terve. Mivel igazán jó szakembereket nehéz találni a futó és tervezett projektekhez, a FreeSoft és a HUMANsoft azonnal megkezdi a tárgyalásokat az emberi erőforrások lehető legjobb elosztásához. A Dell szakértelmet -- a hazain kívül -- külföldön a Magyarországot körülvevő országok alkotta régióban lehet és kívánják hasznosítani. A megoldásszállító FreeSoft cégcsoport arra törekszik, hogy minél több szakterületen (pl. a biztonság terén is) legyen képes fellépni, projekteket végrehajtani, mind itthon, mind a régióban, mind pedig más piacokon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
- Sony - prognózis felemelése
- Részvényenként 21 dollárt kér a BEA
- A Hitachi végleg kiszáll a PC-üzletágból
- IBM Advanced Business Partner lett az AAM Technologies
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.