A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
A FreeSoft Nyrt. október 29-én tartott budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Vaspál Vilmos, a FreeSoft elnöke megállapodást írt alá a HUMANsoft Kft. 32.250.000 forint névértékű, 100%-os tulajdoni részesedést jelentő üzletrészének felvásárlására.
Az akvizíció hátterében a FreeSoft 2004-ben, a tőzsdei bevezetésekor megfogalmazott egyik legfontosabb stratégiai célkitűzése áll: a cég olyan vállalati akvizíciókat kíván végrehajtani, mellyel a hazai informatikai piac meghatározó szereplőjévé válhat.A HUMANsoft, mely a DELL legnagyobb hazai partnereként vált ismertté, az elmúlt években a változó piaci igényeknek megfelelően, eredményesen alakította át tevékenységi körét és mozdult el a magas hozzáadott értéket, jelentős szolgáltatási hányadot jelentő, komplex informatikai rendszerek implementálása és üzemeltetése irányába. Mára a cég több mint 7 milliárd forintos árbevételének közel a 40% erről a területről származik. Az akvizíció nyomán a FreeSoft meglévő, elsősorban szoftverfejlesztésből és rendszer-implementációból álló tevékenységi köre csaknem átfedés nélkül egészül ki a HUMANsoft termék– és szolgáltatás-portfoliójával, mellyel egy 10 milliárd forint éves árbevételű, több mint 300 főt foglalkoztató, meghatározó piaci részesedéssel bíró, új informatikai megoldásszállító és szolgáltató cégcsoport jött létre. A megfogalmazott célok alapján a két cég jelenleg eltérő ügyfélköre kiváló lehetőséget biztosít az új, teljes termék portfolió értékesítésére illetve a létrejövő szinergiák további kiaknázására. A cégcsoport a kiszélesedett szakmai bázisára alapozva meg kíván jelenni olyan új piacokon is, mely az eddigiekben egyik fél számára sem volt elérhető. Az előzetesen megfogalmazott stratégia a két cég 1 éven belüli technikai fúziójának megvalósítása, továbbá a termék– és szolgáltatás-portfolió egyesítése, ennek nyomán az árbevétel és a jövedelmezőség további javítása.
Az akvizíció pénzügyi háttere A FreeSoft igazgatósága zártkörű alaptőke-emelésről döntött, amelynek során 355.000 darab, egyenként 1000 forint névértékű, 2.500 forint kibocsátási értékű, „A” sorozatú, névre szóló, dematerializált törzsrészvény kerül kibocsátásra. Ezzel a FreeSoft alaptőkéje 1.435 millió Ft-ról 1.790 millió Ft-ra emelkedik. A zártkörű alaptőke-emelés során kibocsátott új részvényeket Illés Antal és Illésné Szabad Csilla (a HUMANsoft eddigi tulajdonosai) úgy jegyzik le, hogy cserébe nem pénzbeli hozzájárulásként a FreeSoft Nyrt rendelkezésére, birtokába és tulajdonába bocsátják a HUMANsoft Kft-ben 100 % mértékű tagsági jogokat biztosító részesedésüket. A tranzakció kapcsán független könyvvizsgáló készített jelentést a HUMANsoft Kft. piaci értékéről, aki azt a 2003-2007. évi átlagos EBITDA érték ötszörösében, azaz 1095 millió Ft-ban állapította meg. A felek az apportértéket ennél alacsonyabban, 887,5 millió Ft-ban határozták meg. A tranzakcióban a HUMANsoft Kft.-t az Invescom Corporate Finance pénzügyi tanácsadó cég támogatta. A tőkeemelés cégbírósági bejegyzését követően a FreeSoft azonnal benyújtja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez a zárt körben kibocsátott részvények tőzsdei bevezetéséhez szükséges kibocsátási tájékoztatót, és annak jóváhagyása után haladéktalanul kezdeményezi ezen részvények bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére.
A FreeSoft cégcsoport Az akvizíció nyomán a FreeSoft cégcsoport az alábbiak szerint épül fel. FreeSoft Nyrt. és annak leányvállalatai: HUMANsoft Kft. 100%, Axis Kft. 100 %, FreeSoft Deutschland GmbH 100%, FreeSoft International USA 100%, FreeSoft Asia-Pacific Pty Ltd. 19%-os tulajdonrész.
Tóth Béla, a HUMANsoft ügyvezető igazgatója kiemelte, az akvizíció révén a most 18 éves cég egy nagy IT cégcsoport meghatározó tagjává válik. Hangsúlyozta, hogy a HMANsoft és FreeSoft termékportfoliói döntő részben egymást kiegészítik.
Keresztesi János, a FreeSoft vezérigazgatója akövetkező válaszokat adta a Prím Online kérdéseire. Mind a HUMANsoft, mind a FreeSoft pozitív eredménnyel fogja zárni a 2007. évet. Az akvizíciótól függetlenül megvalósul a FreeSoft idei évre tervezett 2,7 milliárd forintos árbevételi terve. Mivel igazán jó szakembereket nehéz találni a futó és tervezett projektekhez, a FreeSoft és a HUMANsoft azonnal megkezdi a tárgyalásokat az emberi erőforrások lehető legjobb elosztásához. A Dell szakértelmet -- a hazain kívül -- külföldön a Magyarországot körülvevő országok alkotta régióban lehet és kívánják hasznosítani. A megoldásszállító FreeSoft cégcsoport arra törekszik, hogy minél több szakterületen (pl. a biztonság terén is) legyen képes fellépni, projekteket végrehajtani, mind itthon, mind a régióban, mind pedig más piacokon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
- Sony - prognózis felemelése
- Részvényenként 21 dollárt kér a BEA
- A Hitachi végleg kiszáll a PC-üzletágból
- IBM Advanced Business Partner lett az AAM Technologies
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.