Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
Szabó Hédy vezérigazgató az MTI-nek elmondta, hogy az idei év a terjeszkedésé: leányvállalatok alapítását kezdték meg Szerbiában, Romániában, Szlovákiában, Ausztriában, amelyek lendületbe hozását a jövő évre várják, s ez újabb dinamikát adhat a további bevételnövekedésnek.
Korábbi közlés szerint az Adverticum Zrt. az idén az első félévben 116,6 millió forint árbevételt és 11,5 millió forint adózás előtti profitot ért el, a tavalyi egész éves 250,1 milliós bevétel és 29,255 millió forintos nyereség után. A társaság adózott eredménye 2006-ban 24,36 millió forint volt.
A cég egy évvel korábban, 2005-ben 180,9 milliós árbevétel mellett 1,04 milliós adó előtti eredményt könyvelhetett el.
Az elmúlt öt év dinamikus bővülése alapján a cég az idén 14. lett a Deloitte Fast 50 listáján, amely Közép-Európa leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait rangsorolja. A listára bejutott 11 magyar cég között az Adverticum a 3. legjobb helyezést érte el. (A Deloitte a győzteseket a 2002-2006-os időszak százalékos árbevétel-növekedése alapján választotta ki, azon cégek közül, amelyek 2002-től kezdve legalább 50 ezer euró árbevétellel és közép-európai székhellyel rendelkeznek, illetve olyan saját technológiával, amely jelentős mértékben hozzájárult az eredmény eléréséhez.)
Mint Szabó Hédy elmondta, a Deloitte által vizsgált öt évben a cég 862 százalékos bevételnövekedést ért el.
Az Adverticum egyébként tavaly ötödik lett a Fast 50 verseny Rising Star kategóriájában, amely a hároméves fejlődést méri, és a tavalyi 40 százalékos árbevétel-növekedéssel az idén már az ötéves megmérettetésben is sikerült az élmezőnybe kerülni - jegyezte meg a vezérigazgató.
Az Adverticum Zrt.-t 2001-ben alapították 24,5 millió forintos alaptőkével, a cég 2002 óta alkalmazásszolgáltatás formájában értékesíti hirdetéskiszolgáló rendszerét. Az Adverticum AdServer jelenleg a magyarországi weboldalak közel 90 százalékán biztosítja internetes reklámok megjelenését és menedzselését - közölte a cég az MTI-vel.
Kapcsolódó cikkek
- A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
- Sony - prognózis felemelése
- Részvényenként 21 dollárt kér a BEA
- A Hitachi végleg kiszáll a PC-üzletágból
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.