Adatbányászat: Jelentős újdonságok az SPSS 16.0-ban
Mintegy nyolcvan résztvevővel rendezték meg ma, Budapesten a hatodik SPSS adatbányászati és adatelemzési konferenciát. Az egész napos eseményen 12 előadás hangzott el. Ezek közül az öt SPSS előadó a következő témákkal foglalkozott: prediktív analitika (Kate Tickner); magyar nyelvű szövegbányászat (Körmendi György); az SPSS PES és hadrendbe állítása a Vodafone-nál (Cseh Zoltán); terhelési görbék szegmentációja az E.on-nál (Körmendi György), illetve az SPSS programrendszer most bejelentett és a közeljövőben elérhető új, 16-os változata (Könyves Tóth Előd).
Mivel több, mivel más az SPSS 16-os verzió?
Új felhasználói felület, teljesen Java programnyelvre átírva. A Java alapú környezet lehetővé teszi rugalmasabb felhasználó felületek kialakítását. Többmenetes algoritmusok lettek kifejlesztve több statisztikai eljáráshoz a többprocesszoros, többmagos processzorok kihasználása miatt. Mindez a megszokott látványstílus megtartásával.
Windows, Apple Mac OS X, Linux változatok,
Korszerűbb programozhatóság,
Rugalmasabb felhasználói felületek,
Fejlesztett adatkezelési, táblázási lehetőségek,
Jelentősen bővített elemző képességek,
Neurális hálózatok modul bevezetése.
Korszerűbb programozáshatóság
A Python felváltja a Sax Basic-et, mint elsődleges programozási környezet
A Sax Basic továbbra is működik
Alkalmazható az R programnyelv is az SPSS szintaktika részeként
SPSS Prediktív Enterprise Services integráció
Visual Basic .Net integráció
Rugalmasabb felhasználói felület
Átméretezhető párbeszéd ablakok – hosszabb listák, hosszabb változó nevek, címkék láthatósága miatt
„Fogd és vidd” típusú változó áthelyezés
Unicode támogatás – többnyelves feldolgozásokhoz
„Keresés és csere” az adat és output ablakokban
Megújult „Pivot” táblaszerkesztő
Változó és értékcímkék helyesírás-ellenőrzése
Adat és output export Excel 2007-be
Fejlesztett adatkezelési lehetőségek
String hosszúság vagy adattípus megváltoztatása szintaktikai üzemmódban
Válozólista rendezése név, típus, formátum szerint
A „Tables” és „IGRAPH” menü kiváltása a haladóbb, vizuál párbeszédekkel
Az eredeti „Tables” és „IGRAPH” műveletek továbbra is működnek – szintaktikai üzemmódban
Definiálható alapértelmezett munkakönyvtár
Bővített elemző képességek
Partial Least Squares (PLS) regresszió multikollineáris független változók esetében is
Cox Regresszió a „Complex Sample” modulban
Az általánosított lineáris modellek esetén diszkrét és folyamatos változók kombinációinak figyelembevétele
Neurális hálózatok modul
Az adatokban rejlő összetettebb összefüggések feltárása
Például: vásárlói igények előrejelzése; tetszés index bejóslása marketing kampányhoz; hitelképesség meghatározása; gyanús tranzakciók detektálása.
Kapcsolódó cikkek
- A Nextent 50 %-os tulajdont szerzett a Data Research-ben
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
- SPSS-labor az ELTE Társadalomtudományi Karán
- Szakmai elismerés és közönségdíj a SAS szoftvereinek
- Független kutatóintézet ajánlja az Oracle Data Mining szoftvert
- 20 millió adat egyetlen képernyőn
- Adatbányászat: az IQSYS zászlóshajója
- Adatbányászat - alkalmazói szemmel
- Új adatkezelési kezdeményezés a HP-tól
- Az IBM és a Factiva új alapokra helyezi a globális tartalomkezelést
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.