A MonDoc System támogatja az Ügyfélkapun történő ügyintézést
A MonDoc System, a Montana Zrt. piacvezető integrált irat- és dokumentumkezelő megoldása egy új Portál modullal bővült, amelynek segítségével a MonDoc System támogatja az elektronikus ügyintézést az interneten, az Ügyfélkapun keresztül. Az új Portál modul automatikusan érkezteti, visszaigazolja, iktatja a beérkező elektronikus iratokat, és segítséget nyújt az ügyintézéshez, például a szükséges iratok hiánypótlásához. A MonDoc System új Portál modulja közvetlenül kapcsolódik az Ügyfélkapuhoz. Az integráció segítségével a MonDoc Portál rendszerből új ügyek indíthatóak és a folyamatok nyomon követhetőek. A MonDoc System új funkciói jelentősen leegyszerűsíthetik az állampolgárok számára az ügyintézési folyamatokat, és lehetőséget biztosíthatnak a teljes körű elektronikus ügyintézésre.
„A közfeladatot ellátó szervek 2009. január 1-től kizárólag minősítéssel rendelkező iratkezelő szoftvert vezethetnek be, és a korábban alkalmazott iratkezelő szoftvereket is auditálniuk kell a többször módosított 1995. évi LXVI. törvény 7.§ (2) szerint. MonDoc System irat- és dokumentumkezelő rendszerünk - mely 2006. novembere óta rendelkezik az Iratkezelési Szoftverekre vonatkozó teljes körű tanúsítvánnyal - minden közintézmény számára ajánlott rendszer. Az új Portál modullal és számos új funkcióval bővített MonDoc Systemet a CERTOP Termék- és Rendszer Tanúsító Ház 2007. október 24-én auditálta, és állította ki a kibővített tanusítványt” – mondta Kun Éva, a Montana Zrt. elnöki tanácsadója.
A törvényi előírásoknak megfelelően a rendszer biztosítja a nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézést. Az elektronikus ügyintézés során a rendszer támogatja a kérelmek és formanyomtatványok elektronikus úton, illetve a portál rendszeren keresztül – Ügyfélkapu csatlakozással – történő benyújtását is. Az elektronikus ügyintézés során a MonDoc System ellátja a kérelmek automatikus érkeztetését, illetve iktatását, az átvételi nyugtát tartalmazó elektronikus visszaigazolás megküldését. A MonDoc portál rendszer gondoskodik a felhasználók regisztrációjáról, Ügyfélkapuhoz történő csatlakozásról, a viszontazonosítás ellátásáról, valamint az ügyfelek számára a benyújtott ügyek nyomon követhetőségéről. Az Ügyfélkapu és a MonDoc Portál között egy IPSEC biztonságos csatornán történik a közvetlen kommunikáció.
További információ
A 24/2006. (IV.29.) BM-IHM-NKÖM együttes rendelete az alábbi weboldalon érhető el:
http://www.bm.hu/kif/24_2006_BMrend.pdf
Az 1995. évi LXVI. törvény az alábbi weboldalon érhető el:
http://www.complex.hu/kzldat/t9500066.htm/t9500066.htm
Kapcsolódó cikkek
- Új műszaki vezérigazgató-helyettes a Montana Zrt. menedzsmentjében
- A felmagasztalt észt e-kormányzat hiányosságai
- Bukdácsoló e-ügyintézés
- Tárgyalást kezdeményez az állampolgárok elektronikus törvénykezdeményezési jogáról az MDF
- Albacomp - ST Electronics: közös tenderezés
- Megújult az Országgyűlés internetes honlapja
- Az e-közigazgatás Európában - célok, eredmények, irányok
- Az Avnet újra vásárol
- Beindult a bürokráciacsökkentő program honlapja
- Lassan terjed az elektronikus ügyintézés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.