A Sony kivonul a 32 nanométeres chipek fejlesztéséből
A Sony az utóbbi években nem dicsekedhet igazán sikeres üzleti mérleggel, ezért a vállalt vezetése teljes átalakítást és arculatváltást kezdett meg. Ennek részeként a Sony az eredeti fogyasztói-elektronikai szegmensre koncentrál, és lassan leépíti egyéb, túlságosan is szerteágazó érdekeltségeit. Az egyik tipikus példa erre a vállalat chipfejlesztési tevékenysége.
A chipek kifejlesztése igen költséges és a csökkenő árak miatt nem könnyen haszonra fordítható tevékenység. A Sony esetében a f ő csapás a PlayStation3-ban használt Cell központi egységek és RSX grafikus magok gyártása volt. Ez az elmúlt években elegendőnek tűnt ahhoz, hogy fenntartsák érdekeltségüket a szektorban. A vállalat átszervezése mellett azonban két dolog is a szövetségből történő kilépés mellett szólt. Az egyik a PlayStation3 sikertelensége. A konzol már indulóban is kissé gyengén kezdett, ám az érdeklődés azóta inkább csökkenni, mint nőni látszik, ráadásul a rengeteget késő megjelenés miatt időközben piacra dobták a Nintendo Wii konzolját, mely eddig elérhetetlen rétegeket is elcsábított, ezzel elvágva a Sony terjeszkedésének útját. A másik tényező a csúcstechnológia használata, a méretek csökkenésével a fejlesztési költségek ugrásszerűen megnőnek, így könnyen előfordulhat, hogy egy jövőbeli PlayStation4-hez egyszerűbb processzorokat vásárolni, vagy gyártatni, mint kifejleszteni.
Kapcsolódó cikkek
- Frissült a Sony A700 szoftvere
- Az asztali Bloomfield Nehalem 3 DDR3 csatornát támogat
- Hétéves a Sony PS2
- Sony - prognózis felemelése
- Megkezdi működését az Intel 3 milliárd dolláros üzeme, indul a Penryn gyártása
- Sony Cybershot T2 4GB belső memóriával
- Az IBM bemutatta az új z6 mainframe processzort
- Hamarosan megérkeznek a kétmagos Celeronok
- Intel Penryn és Core 2 asztali CPU árak
- DSC-T200 Cyber-shot 16:9 arányú érintőképernyővel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.