Magyar Telekom, első háromnegyed év: 1,5 százalékkal kisebb eredmény
A Magyar Telekom Nyrt. (MT) 59,4 milliárd forint nettó eredményt ért el az első háromnegyed évben, ami 1,5 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 60,3 milliárd forintnál - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
A nem auditált, konszolidált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványnak (IFRS) megfelelő gyorsjelentés szerint a bevételek 2,7 százalékkal, 490,3 milliárd forintról 503,6 milliárd forintra nőttek az első kilenc hónapban az előző év azonos időszakához képest.
A kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizácó előtti eredmény (EBITDA) 2,1 százalékkal, 203,0 milliárd forintra nőtt, az EBITDA ráta pedig 40,3 százalék volt.
A jelentés szerint az év első kilnec hónapjában a mobil, az internet, valamint a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes forgalomból és a TETRA szolgáltatásból származó bevételek csökkenését.
A KFKI csoport, a TSystems Hungary és a Dataplex konszolidálása 2007. első kilenc hónapjában 18,8 milliárd forinttal járult hozzá a csoport bevételeihez.
A montenegrói vizsgálattal kapcsolatos költségek - 3,7 milliárd forint - és végkielégítéshez kapcsolódó kifizetések és elhatárolások 8,2 milliárd forintos összege nélkül a csoport EBITDA-ja 214,9 milliárd forint volt, az EBITDA ráta pedig elérte a 42,7 százalékot.
A jelentés idézi Christopher Mattheisent, az MT elnök-vezérigazgatóját, aki úgy véli, a létrehozott új irányítási struktúra révén és a létszámhatékonyság növelésével hosszú távon is versenyképes lesz a vállalat. Az egyes ügyfélszegmensekre épülő új irányítási struktúrát 2008. elejétől vezetik be, a részletek véglegesítése folyamatban van.
A vezetékes szolgáltatások, a T-Com szegmens bevételei az év első kilenc hónapjában 230,7 milliárd forintot tettek ki, ami 2,5 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA 93,2 milliárd forint volt, 3,9 százalékkal kisebb a bázisénál.
Az idén szeptember végén a szélessávú csatlakozások száma meghaladta a 680 000-et. Ugyanakkor az erős mobil-helyettesítés és a kábelszolgáltatók által támasztott verseny miatt a vezetékes vonalak száma csökkent, szeptember végén 5,3 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A T-Mobile szegmens bevételei 1,6 százalékkal 257,7 milliárd forintra nőttek, az EBITDA 9,5 százalékkal, 114,6 milliárd forintra nőtt. A mobilbevételek növekedését a nemzetközi mobilszolgáltatóknál elért magasabb hang alapú forgalmi bevételek, valamint az értéknövelt szolgáltatásokból származó magasabb bevételek okozták.
A T-Mobile Magyarország fajlagos forgalma 5,8 százalékkal, a 2006. első három negyedévi 139 percről 2007 azonos időszakában 147 percre növekedett. Az egy előfizetőre jutó havi átlagos árbevétel 4,8 százalékkal, 4793 forintról 4565 forintra csökkent, elsősorban az alacsonyabb átlagos percdíjak következtében.
A T-Mobile Magyarországnak 44,1 százalékos piaci részesedése volt a mobil piacon szeptember végén. A cég átlagos előfizetői száma egy év alatt 6 százalékkal növekedett. A szerződéses előfizetők aránya 2007. szeptember 30-ra az előző évi 33,9 százalékról 36,9 százalékra nőtt.
A T-Systems szegmens bevételei az első kilenc hónapban - a KFKI csoport és a T-Systems Hungary konszolidációjának köszönhetően- 31,3 százalékkal, 56,7 milliárd forintra nőttek. Az EBITDA 1,7 százalékkal, 11,561 milliárd forintra emelkedett.
Az első kilenc hónapban a tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg 49,9 milliárd forint volt. A teljes összegből a T-Com szegmensre 22,0 milliárd forint, a T-Mobile szegmensre 24,5 milliárd forint jutott, amiből 8,7 milliárd forintot a mobil szélessáv fejlesztésére költöttek. A T-Systemsre 1,5 milliárd forintot fordítottak.
A Magyar Telekom csoport nettó adósságállománya 274,2 milliárd forintra nőtt, mivel az osztalékfizetések következtében emelkedett a hitelállomány. A nettó eladósodottsági ráta így a 2006. szeptember végi 26,4 százalékról 2007. szeptember végére 32,2 százalékra emelkedett.
A Magyar Telekom Nyrt. jegyzett tőkéje változatlanul 104,277 milliárd forint volt szeptember végén. A saját tőke egy év alatt 14,6 százalékkal, 512,7 milliárd forintra csökkent.
Az MT részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, a papír szerdai záró ára 920 forint volt. Az elmúlt 12 hónapban a részvény legmagasabb ára 1.073 forint, a legalacsonyabb pedig 880 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- PKI Tudományos Napok: 350 résztvevő az első napon
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- Magyar Telekom: a karcsúsítás 2008 végéig folytatódik
- Pont került a "900 MHz-es tárgyalások" végére
- Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés
- CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- Sok érdeklődő a Telekom Slovenijére, a Deutsche Telekom a Magyar Telekom révén is pályázik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.