Átfogó kutatás a világ adatközpontjairól
· a válaszadók hatvanöt százalékánál léteznek a szervezetben szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások,
· harminckét százalék jelezte, hogy a vállalt szolgáltatási szintek gyorsan nőttek,
· ötvenegy százalékuknál több probléma adódott az elmúlt két év során a vállalt szolgáltatási szint biztosításával,
· nyolcvanöt százaléknál a szolgáltatás vállalt szintje legalább apránként nőtt az elmúlt két év alatt.
A szolgáltatás vállalt szintjének teljesítésében mutatkozó, lényegesen megnőtt nehézségek az adatközpont bonyolultságára és vegyes felépítésére, valamint a jártasság hiányára vezethetők vissza. Mind a mennyiségi, mind a minőségi szempontú kutatás arra utal, hogy az üzleti problémákat értő, képzett személyzetet találni jóval nagyobb problémát okoz, mint a költségvetési megszorítások miatt a megfelelő személyzet hiányából adódó gondok. Mindezeket tetézi, hogy az adatközpontok folyamatosan nőnek, és ez valószínűleg a jövőben sem lesz másképp. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók ötvenkét százaléka szerint adatközpontjuknak nem elegendő a személyzete,
· a válaszadók hatvankilenc százaléka tárta fel, hogy adatközpontjuk legalább évi öt százalékkal nő, 11 százalékuknál ez legalább 20 százalék,
· a költségvetés a világban az elmúlt két év alatt átlagosan csupán 7,1 százalékkal nőtt.
Átlagosan három százalékos inflációt figyelembe véve az adatközpontok költségvetése az elmúlt öt évben csupán minimálisan nőtt. A megállapítások szerint a szervezetek korlátozott költségvetésük nagyobb hányadát az értékteremtés helyett az üzemfenntartásra fordítják.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.