2,2 milliárd dollárt fektet az LCD-gyártásba a Samsung
A korábbi ével elhúzódó plazma-LCD háborújából egyértelműen az utóbbi látszik győztesen kikerülni. A plazmatechnológia a jelek szerint még mindig nem győzte meg a vásárlókat, hogy korai gyermekbetegségeit kinőtte, mint például a néhány év alatt feloldódó kontraszt, ami több százezres készülékeknél egyszerűen megengedhetetlen. A plazma mellett kitartó néhány gyártó még kitartóan próbálkozik az egyébként minőségi képet produkáló technológia népszerűsítésével, éppen ezért egyre kisebb képernyős televíziókkal rukkolnak ki, hogy az olcsóbb árkategóriában is megjelenhessenek. Az LCD azonban közben egyre olcsóbb lett, és már sokadik generációját éli, így a nagyobb tévék piacán is megjelent, kedvező áron.
A Samsung is az LCD technológia mellett kötelezte el magát, és most egy még újabb, nyolcadik generációs paneleket előállító üzem megnyitására készül. A 2,21 milliárd dolláros költséggel előállítandó létesítményt a régi partnerrel, a Sonyval hozzák tető alá, de minden bizonnyal sok gyártó tévékészülékeiben találkozhatunk majd, akár tudtunkon kívül a Samsung paneljaival. Arról nem szól a hír, hogy az új generációs modellek miben különböznek elődjeiktől. Az borítékolható, hogy még vékonyabbak, még magasabb kontrasztarányúak és fényerejűek lesznek elődjeiknél, azonban ma már az a nagy kérdés, sikerül-e leszorítani áramfelvételüket, hiszen ugyan kevesebbet fogyasztanak plazma vetélytársaiknál, ám ez jellemző módon még mindig a hagyományos készülékek energiahasználatának háromszorosa.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung 24 hüvelykes HD LCD monitor
- Három új P sorozatú LCD TV a Sharp-tól
- 35mm vastag Hitachi LCD TV sorozat
- A Sharp új LCD TV gyárat nyit Európában
- Samsung termékáradat a berlini IFA-n
- A Sharp bevezette a legvékonyabb Aquos LCD TV-ket
- EISA Díj a Sharp LCD-TV-jének
- Európa legjobb mobilja, házimozija és HD-kész LCD TV-je a Samsungtól
- Itt az első Displayport csatlakozós LCD panel
- A full HD betör a szélesebb piaci szegmensre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.