2,2 milliárd dollárt fektet az LCD-gyártásba a Samsung
A korábbi ével elhúzódó plazma-LCD háborújából egyértelműen az utóbbi látszik győztesen kikerülni. A plazmatechnológia a jelek szerint még mindig nem győzte meg a vásárlókat, hogy korai gyermekbetegségeit kinőtte, mint például a néhány év alatt feloldódó kontraszt, ami több százezres készülékeknél egyszerűen megengedhetetlen. A plazma mellett kitartó néhány gyártó még kitartóan próbálkozik az egyébként minőségi képet produkáló technológia népszerűsítésével, éppen ezért egyre kisebb képernyős televíziókkal rukkolnak ki, hogy az olcsóbb árkategóriában is megjelenhessenek. Az LCD azonban közben egyre olcsóbb lett, és már sokadik generációját éli, így a nagyobb tévék piacán is megjelent, kedvező áron.
A Samsung is az LCD technológia mellett kötelezte el magát, és most egy még újabb, nyolcadik generációs paneleket előállító üzem megnyitására készül. A 2,21 milliárd dolláros költséggel előállítandó létesítményt a régi partnerrel, a Sonyval hozzák tető alá, de minden bizonnyal sok gyártó tévékészülékeiben találkozhatunk majd, akár tudtunkon kívül a Samsung paneljaival. Arról nem szól a hír, hogy az új generációs modellek miben különböznek elődjeiktől. Az borítékolható, hogy még vékonyabbak, még magasabb kontrasztarányúak és fényerejűek lesznek elődjeiknél, azonban ma már az a nagy kérdés, sikerül-e leszorítani áramfelvételüket, hiszen ugyan kevesebbet fogyasztanak plazma vetélytársaiknál, ám ez jellemző módon még mindig a hagyományos készülékek energiahasználatának háromszorosa.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung 24 hüvelykes HD LCD monitor
- Három új P sorozatú LCD TV a Sharp-tól
- 35mm vastag Hitachi LCD TV sorozat
- A Sharp új LCD TV gyárat nyit Európában
- Samsung termékáradat a berlini IFA-n
- A Sharp bevezette a legvékonyabb Aquos LCD TV-ket
- EISA Díj a Sharp LCD-TV-jének
- Európa legjobb mobilja, házimozija és HD-kész LCD TV-je a Samsungtól
- Itt az első Displayport csatlakozós LCD panel
- A full HD betör a szélesebb piaci szegmensre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.