Nemzetközi elismerés a Magyar Telekomnak
Az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezete (ILO) 2007. november 26-án "A Sokszínű és Befogadó Munkahely Best Practice Vállalati Nagykövete" elismerésben részesítette a Magyar Telekomot a munkahelyi esélyegyenlőség terén kifejtett tevékenységéért.
Az ILO a magyarországi vállalatok - köztük a Magyar Telekom - jó példáit "A befogadó és sokszínű munkahelyért - Jó példák a magyarországi vállalatoktól” című kiadványban gyűjtötte össze és tette közzé. A kiadvány bemutatásával és az elismerés átvételével egyidejűleg a Magyar Telekom aláírásával csatlakozott a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) által kezdeményezett „Kódex a szervezeti sokszínűségről és befogadásról” irányelvgyűjteményhez, ezzel is kifejezve elkötelezettségét az etikai normák betartása mellett. Az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezetének (ILO) regionális irodája 2007. tavaszán az "Egyenlő esélyek mindenki számára európai év" keretében felhívással fordult a vállalatokhoz a sokszínű munkahely megteremtésében eddig szerzett, jó gyakorlatuk megosztására, hogy felhívja az üzleti világ figyelmét a befogadó munkahely fontosságára.
"A befogadó és sokszínű munkahelyért - Jó példák a magyarországi vállalatoktól” című ILO-kiadványba 9 vállalat 32 sokszínűségi és esélyegyenlőségi kezdeményezése került be. A Magyar Telekom 8 programmal szerepel benne. A kiadvány információt nyújt arról, hogy a Magyarországon működő vállalatok hol tartanak a befogadó és sokszínű munkahely kialakításában, továbbá hasznos ötleteket, gyakorlati megoldásokat kínál minden olyan vállalatnak, amelynek fontos a befogadó és a sokszínű munkahely kialakítása és az ehhez kapcsolódó előnyök kiaknázása.
A Magyar Telekom az alábbi sokszínűségi és esélyegyenlőségi programokat, akciókat tárta a nyilvánosság elé, azzal a céllal, hogy ezek a kezdeményezések más magyarországi nagyvállalatoknál is követőkre találjanak.
- Szociális Charta, Sokszínűségi Politika
- Család és Munkahely programsorozat
- Atipikus foglalkoztatási formák alkalmazása (távmunka, részmunka, rugalmas munkaidő)
- Rendhagyó Színházi Világnap
- Diversity Workshop
- "Szabad az Á" - Esélyegyenlőségi dokumentumfilm-klub
- Digitális Híd Kistelepüléseken
- Internettel az Egyenlő Esélyekért Program (Egálnet)
Kapcsolódó cikkek
- Az S&P és a Moody's visszavonta a Magyar Telekom önálló minősítését
- A legjobb hazai vállalati weboldal
- Magyar Telekom: 10 éve a tőzsdei parketten
- Magyar Telekom: a karcsúsítás 2008 végéig folytatódik
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- Sok érdeklődő a Telekom Slovenijére, a Deutsche Telekom a Magyar Telekom révén is pályázik
- Ismét a Magyar Telekom a legjobb a hazai cégek elszámoltathatósági rangsorában
- Concorde: a vártnál borúlátóbb a Magyar Telekom
- Az MTelekom regisztrált a Telekom Slovenije privatizációs tenderén
- Egyesült a T-Online hozzáférési üzletága és az Emitel a Magyar Telekommal
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.