Az internetezők többet költenek karácsonykor
A 2007. november 16. és 2007. november 21. között a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív, 1500 fős mintán végzett kutatás fő célja annak kiderítése volt, hogy a 18 évesnél idősebb korúak mit vásárolnak karácsonyra, hány főt terveznek megajándékozni, honnan és milyen formában tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mekkora összeget költenek az ajándékokra.
A nők jobban szeretnek ajándékozni
Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar lakosság fele legalább 5 főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, de ugyanez az adat az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb. Meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők. Talán sok mindenkit nem ér váratlanul: a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és 7% azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.
TOP 4 ajándék: parfüm, ruha, könyv és gyermekjáték
Forrás: Szonda Ipsos
A Kirakat.hu megbízásából végzett kutatás szerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervez vásárolni idén karácsonyra. Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is.
A magyarok nagy része legfeljebb 30 ezer Ft-ot költene karácsonyi ajándékokra
A tavalyi évhez képest nem történt változás: a felnőtt magyar lakosok legnagyobb része legfeljebb 30 ezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés - több mint 30 ezer Ft - az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státuszúakat, valamint az internetezőket jellemzi.
Forrás: Szonda Ipsos
A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűsíthető oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.
Az utolsó hétre általában a férfiak hagyják a karácsonyi ajándékvásárlást
A felnőtt magyar lakosok jellemzően [67%] november-decemberben kezdenek készülni a karácsonyra. Ennél korábban a válaszadók mindössze 7%-a kezd hozzá az ajándékok megvásárlásához, míg 14%-os azok aránya, akik az utolsó hétre hagyják az ajándékok beszerzését. Az utolsó héten történő vásárlás inkább a férfiakra jellemző.
Forrás: Szonda Ipsos
Kapcsolódó cikkek
- Felmérés a vírusirtók lakossági piacáról
- Szonda: mentálisan már átálltunk a digitális tévézésre, de nemigen tudjuk, mi az
- Stratégiai együttműködést kötött az NRC és a Megyer Consulting
- Digitalizálódnak a játszóterek
- HDTV-t és laptopot szeretnének az amerikaiak karácsonyra
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
- Online telefonba beszél egyre több magyar
- A sikeres középvállalatok többet fektetnek be az informatikába
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!