Közel egymilliárdos szaúdi üzletet kötött a Nokia Siemens
A szerződés része, hogy az 50-50%-os tulajdonjogú finn-német közös vállalat 5 éven át üzemelteti az általa kiépített hálózatokat. A megbízás igazán jó hír a Nokia Siemens számára, mivel jelenleg meglehetősen nehéz a piaci helyzet. A fejlett térségekben ugyanis az utóbbi időben visszafogják a beruházásokat, a fejlődő országokban viszont a robbanásszerű növekedés és az éles verseny rendkívüli módon leszorította az árakat.
A Zain, a legnagyobb kuvaiti mobilszolgáltató tavaly 6,1 milliárd dollárt fizetett a harmadik szaúdi mobilkoncesszióért. A társaságnak hagyományosan az Ericsson a hálózatépítő partnere, ugyanakkor a mostani megállapodás sem jelenti feltétlenül azt, hogy a svéd vállalatot kizárják az üzletből. A Nokia Siemens ugyanis csak az alaphálózatot építi, vagyis a rádiós infrastruktúra kiépítéséhez más cégeket is bevonhatnak még a jövőben. Ennek ellenére az Ericsson papírjainak árfolyama a hírre reagálva 2,5 százalékpontot esett a tőzsdén, míg a Nokia részvényei 0,36%-kal drágultak.
Kapcsolódó cikkek
- Két vetélytárs a Magyar Telekomnak a Telekom Slovenije eladásánál
- Nem gyárt több mini-winchestert a Hitachi
- Szlovéniában terjeszkedne a Magyar Telekom
- Fontos évet zárt az Adobe
- Nyugatra terjeszkedik az LLP
- A T-Online-tól igazolt kommunikációs vezetőt a T-Systems
- Hálózatmenedzselő céget vett a Nokia Siemens Networks
- A HTCC cégei az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadtak
- Kommunikációs igazgatóval erősít a Vodafone Magyarország
- IT-biztonság - Sicontact: 1 milliárd forint bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.