A főiskolások leginkább böngésznek és leveleznek a neten
A 2007-es vizsgajelentkezési időszakban a Pannon Mobil Internet Kávézót állított fel a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karának aulájában, és ehhez kapcsolódva felmérést végzett a főiskola hallgatói körében. A hallgatókat arra kérték, hogy rangsorolják az internetes tevékenységeket aszerint, hogy melyeket használják leggyakrabban, illetve melyeket tartják a leginkább hasznosnak.
A több mint 200 válaszadó 63 százaléka a legkedveltebb három funkció közé sorolta a böngészést, a tájékozódást, valamint az elektronikus levelezést. Ezt tükrözi a BellResearch 2007-es országos, reprezentatív kutatása, a Magyar Infokommunikációs Jelentés is, amely szerint leggyakrabban olyan kis átviteli sebességet igénylő tevékenységekre használják a hazai fogyasztók az internetet, mint az információszerzés, a levelezés és a böngészés. A Pannon és a BellResearch abban is egyező eredményre jutott, hogy a leggyakoribb tevékenységeket tartják az emberek egyben a leghasznosabbaknak is. A főiskolai hallgatók hasonló számban választották hasznosság szempontjából dobogós helyre az e-mailezést (68%) és az információszerzést (64%), mint ahányan ezeket sorolták a leggyakrabban végzett három tevékenység közé. Az internet további funkciói közül az ügyintézés a középmezőnyben végzett, ezt a diákok fele gyakran használja és fontosnak is tartja. Letöltésre, ismerkedésre, szórakozásra a diákok kisebb része, csak mintegy 30%-a használja a netet, ennek megfelelően a hasznossági listán is az utolsó három helyre kerültek ezek a területek.
A mobilszélessáv terén piacvezető Pannon kínálja a legnagyobb, a hazai lakosság 99 százalékát elérő együttes EDGE és 3G/HSDPA lefedettséget. A nemrégiben Budapesten elindított 7,2 Mbit/s sebességű HSDPA-hálózat a multimédiás szolgáltatások letöltését még gyorsabbá teszi.
Kapcsolódó cikkek
- Egységesíti a kommunikációt a Pannon
- Folytatódik az MTA és a T-Mobile mobilkommunikációs kutatása
- Hi-tech: az export a régióban Magyarországon nő legjobban
- IDC: lassuló IT kiadás-növekedés 2008-ban
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Kiugróan magas év végi forgalom mobil interneten
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Technológiai áttörések 2008-ban?
- Az amerikai háztartások felében már digitális TV van
- Az otthoni gépek 93 százalékán van vírusirtó
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.