Szerkezetváltás a Nokiánál, régiós egység Budapest központtal
Idézte Olli-Pekka Kallasvuót, a Nokia elnök-vezérigazgatóját, aki szerint: „A mobilkommunikációs- és az internetes-iparág konvergenciájával új növekedési lehetőségek nyílnak meg előttünk mind a készülék-üzletágban, mind pedig a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások terén. A gazdag, mobilon elérhető szolgáltatások iránti egyre nagyobb fogyasztói igény miatt megérett az idő a váltásra. Minden árkategóriában, a készülékek legteljesebb választékára szeretnénk kiterjeszteni e szolgáltatásokat. Biztosak vagyunk abban, hogy az új szervezeti felépítéssel kiaknázhatjuk a lehetőségeket, és egyidejűleg befektetéseinket és tevékenységünket is hatékonyabbá tehetjük.”
A három év után kialakított új szervezeti felépítésben a Nokia készülékekkel foglalkozó üzletágának üzleti és horizontális csoportjait három fő egység váltotta fel. A Devices (készülékek), amely a piac legjobb készülékportfoliójának összeállításáért felelős; a Services & Software (szolgáltatások és szoftver), amely a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások és szoftverek kínálatának bővítésére irányuló Nokia stratégiáért felel; valamint a Markets (piacok), amely a Nokia beszállítói láncolatot, a gyártást, az értékesítési csatornákat és a marketingtevékenységet felügyeli. A Nokia emellett létrehozott egy fejlesztési főirodát (Chief Development Office), amely a Nokia stratégiai erejének és növekedési potenciáljának optimális kiaknázásával foglalkozik, illetve az elnök-vezérigazgatóval közösen gyakorlati segítséget nyújt az új egységek integrációjához. Williams ehhez egy negyedik területet is hozzátett: szoros és koordinált együttműködés valósul meg ugyanis a jövőben a nagyon fiatal, de máris jelentős globális sikereket elérő Nokia Siemens Networks "végponntól-végpontig" hálózati közös vállalattal.
A 2008. január 1-jétől érvényes új szervezeti felépítésben a Nokia kötelező pénzügyi beszámolás tekintetében két szegmensből: a Device & Servicesből és a Nokia Siemens Networksből áll. A Nokia a két szegmens eredményeit a negyedéves és éves pénzügyi beszámolójában teszi közzé.
A Devices egység élén az egykori Mobile Phones üzleti csoportot vezető Kai Öistämo áll, míg a Services & Software egység vezetője a Technology Platforms volt igazgatója, Niklas Savander. A Markets egységet a Multimedia üzleti csoportot irányító Anssi Vanjoki vezeti 2008. január 1-jétől. A fejlesztési főigazgatói posztot az Enterprise Solutions üzleti csoportot igazgató Mary T. McDowell tölti be. Robert Andersson, a Customer and Market Operations vezetője a Devices egység pénzügyeiért és stratégiájáért, valamint a Nokia egészének stratégiai beszerzéseiért felel. Az egykori műszaki főigazgató, Tero Ojanperä ezentúl a Services & Software szórakoztatási és közösségi szolgáltatásaiért felel. Timo Ihamuotila, aki a Mobile Phones értékesítési és portfolió igazgatója, a Markets egységen belül a Nokia globális értékesítését irányítja. A csoport ügyvezető testületének további tagjai korábbi beosztásukban folytatják a munkát.
Williams utalt arra is, hogy az új Nokia felelősségi területek kialakítása során döntés született: budapesti központtal egy új, délkelet-európai (South-East Europe - SEE) értékesítési egység létrehozásáról. Az új értékesítési egység Greig Williams vezetésével 2008. január 1-jétől működik, Magyarország, Románia, Görögország, Izrael, Bulgária, Szerbia, Montenegró, Albánia, Makedónia, Ciprus és Koszovó tartozik az irányítása alá. Az új értékesítési egységet egy 60 fős nemzetközi csapat irányítja, ebből 45-en Budapesten dolgoznak. A korábbi magyar csapatból a következő kollégák irányítják az értékesítési egység munkáját: Bencze Rita a régió marketingtevékenységéért felelős Dankovics Tamás az új termékek bevezetésének támogatását irányítja; Sebesi Endre az ügyfélszolgálatért és a szolgáltatásokért felelős a délkelet-európai értékesítési egységen belül, Simai Anna a régió belső és külső kommunikációs feladatait látja el.
A Prím Online kérdéseire a következő további információk láttak napvilágot:
- A Nokia SEE budapesti központjának új telephelye van (ide költözött korábbi telephelyéről a Nokia magyarországi csapata): IX. Czuczor utca 3,
- az elmúlt évben meglepő nagy sikere volt Magyarországon az N90, N95, N95 8Giga internetes mobikészülékeknek;
- a jelenleg mintegy 6 ezer főt foglalkoztat Magyarországon a Nokia; megoszlásuk: a komáromi gyárban 5500 fő, Budapesten 600 fő (ebből 60 fő a régiós feladatokat, 440 fő pedig könyvelési, adminisztrációs és support feladatokat lát el).
Kapcsolódó cikkek
- A T-Online-tól igazolt kommunikációs vezetőt a T-Systems
- Hálózatmenedzselő céget vett a Nokia Siemens Networks
- Kommunikációs igazgatóval erősít a Vodafone Magyarország
- Távozik Juhász Attila a Synergontól
- Nokia Karácsony kánkánnal
- A veszteségek ellenére emelkedik az AMD-vezér fizetése
- Magyar Telekom: Szapáry lemondott fb-tagságáról
- Új igazgatók a Sun Microsystems Kft.-nél
- Nordberg a Szilícium-völgyben folytatja
- A technológiai vezér is elhagyja a Motorolát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.